Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Jeg skjønner ikke hva som er poenget med å gi bort sølvskjeer i dåpsgave. Vet ikke om det er vanlig å gi lenger, men jeg fikk ihvertfall det til min dåp. De blir jo aldri brukt, og er igrunn ikke så dekorative heller,, Er det noen av barna deres som faktisk bruker sølvtøy og sølvkopp? Syntes bare det virker som en helt ubrukelig ting å ha/gi bort..
Lisa81 blittmamma! Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Jeg tenkte det samme før, men fikk en sølvskje til klumpen på navnefesten hennes, og den bruker vi hver dag! Den har perfekt størrelse! Jeg liker ikke ting som bare er pynt, så her blir "fine" gaver brukt!
petite fleur Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Jeg er helt enig, og jeg ønsket meg ingenting sånt til min sønns dåp. Tror nok det bare hadde blitt liggende i en skuff. Ikke min stil å pynte med sånne ting heller. Men folk er forskjellige ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Hi her. Kjempefint at dere bruker det da! Liker den idéen om at man faktisk bruker det man får i gave, og ikke stikker det ned i en skuff. Litt stas med luksus i hverdagen:) Men da har jo sølvskje en funksjon likevel!
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Samboeren min får sølvteskjeer hvert eneste år av en av besteforeldrene sine. Han vet ikke helt hvorfor fordi han samler ikke og vi bruker det ikke. Et år ga vi beskjed om at vi ikke ønsket oss det men ønsket oss tskjeer i hardanger bestikket som vi bruker til hverdags. Da hadde mora til sambo sagt til besteforedren at hun skulle bare kjøpe det sånn som hun pleide for de tskjeene som vi ønsket oss skulle svigermor kjøpe. Vi fikk også til barna når de hadde dåp, men de er jo så kjempesmå at vi bruker dem ikke. Vet ikke poenget med dem, men hadde de hatt en fin str. så hadde vi self brukt dem.
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Sølvtøy er jo utrolig pent til spesielle anledninger da. Skulle gjerene hatt søltøy selv, men har aldri fått så mye som en teskje. Så det blir nok ikke brukt penger på å kjøpe det selv.
annie-77 Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Hei. Tulla fikk barneskje og gaffel i dåpsgave, nå når hun er snart 3 er det perfekt størrelse og passform. Eller så får begge ungene kaffeskjeer av mormor og ene fadderen årlig. Jeg bruker mitt kaffeskjesett og kakegafler ved enhver bursdag og andre selskapeligheter. Husker det var veldig stas de jeg flytta hjemmefra og ha "noe ordentlig", og så var det et kjært minne at jeg hadde fått de av min mormor. Snakket nylig med en mann som og hadde fått sølv som liten, det hadde vært i bruk i alle år som voksen. Synes det er fint med litt slike tradisjoner, og så er det et godt alternativ til gave mens ungene er små (leker har de jo nok av!) Men til hovedinnlegger, får dere sølv som dere ikke bruker, så bytt det da hos gullsmeden, og få noe dere trenger i hardangerbestikk i stedet!!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Jeg hadde det selv da jeg var liten og husker at de var i bruk. Men det er jo litt styrete, fordi sølv ikke skal stå inntil stål i oppvaskmaskinen, så da må man være litt mer nøye enn jeg orker å være, så mine barns sølvtøy fra dåpen ligger i en skuff Jeg ønsket ikke disse tingene, men svigers hadde bare bestemt seg for at det skulle de gi (og graverte det før de ga det, så det gikk ikke an å bytte det til et motiv vi likte), så det fikk vi uansett. Vi har derimot ønsket oss barneservise (Kardemummeby osv) og barnebestikk i stål, og det er glimrende gaver og i bruk hver dag.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Nå skal vist sølvskje være et antibakterielt materiale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå