Gå til innhold

brystpumping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 3 mnd. Har kjøpt elektrisk brystpumpe for å pumpe meg litt sånn at mannen m in kan være hjemme med babyen noen timer mens jeg tar meg en tur ut.

Men det kommer så lite. Får liksom ikke helt "dreisen" på det... ca 20ml på hvert bryst... Noen andre som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at du har vakum? Dersom du har nok melk til å fullamme bør det komme mer - dersom du ikke pumper rett etter at barnet har spist. Jeg har bare manuell pumpe, men pumper 80-120 ml på hvert bryst.

Skrevet

ja jeg fullammer og det burde absolutt være mer. Mener jeg har vakum... men...? har veldig store pupper og det er litt vanskelig. Hvor lang tid bruker du?

Skrevet

for meg kommer det veldig anpå om jeg får i gang utdrivingsrefleksen eller ikke. Må rett og slett stimulere brystvorta lenge nok før jeg ammer. Dersom jeg skal pumpe meg mens småen er i nærheten pleier jeg å legge ham til det ene brystet og pumpe det andre. Da kommer refleksen i gan med en gang og jeg får ut 80 - 100 ml så lett som bare det. Hvis jeg ikke får i gang refleksen (du kjenner at det "kribler" i brystet) får jeg max ut 60 ml.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...