Gå til innhold

Noen som har peiling på litt regler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i butikk. og har time hos lege i morra.men jobber dagtid i morra. da jeg gir beskjed om at jeg har time. får jeg beskjed om at da må jegjobbe sent.men det går ikke for min del som har 2 jobber. da får jeg beskjed om at jeg får skaffe noen andre til å jobbe eller utsette timen,.for hun(sjefen) kan ikke jobbe noe ekstra.. Men vi er bare oss to... om jeg skal avbestille timen i morra må jeg vente flere uker på nytime. og betale for den avbestillte timen.. De kan da ikke men det er mitt ansvar å skaffe noen andre? jeg er bare ekstrahjelp der også...Driv å melder meg inn i handel og kontor nå forresten.. Lei av at de kan gjøre hva de vil..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du synes ikke det var litt sent å gi beskjed, da, hvis det bare er dere to som skal jobbe?

Man har jo rett på fri (tror jeg), men det er jo lurt å si fra på forhånd!

Skrevet

Det er ikke din oppgave å skaffe viakr/hjelp den dagen/tiden du er borte.

Det er bedriftens problem.

Skrevet

du har rett til og gå til legen i arbeidstiden om det ikke er mulig og gå uten om arbeidstiden. det er vanlig og forvente at ekstrahjelper ber om legetime når de ikke har vakt. ekstrahjelper jobber jo ikke 8-16 vær dag

når jeg var gravid ba jobben med skaffe legetimer mandag morgen, for jeg begynte ikke før 12 den dagen, mens jobbet 8-16 de andre dagene. men når det ikke gikk så var det også greit.

Skrevet

Jeg skulle gjerne sagt ifra på forhånd,men det ble altså glemt.. det kan vel skje den beste. og få time de dagene jeg selv ønsker er ikke lett. må ta det en får om man ikke vil vente en mnd.. Men jeg ville bare vite hva jeg hadde rett på og ikke. Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...