Gå til innhold

Barnevogn tips??


♡Rebekka - FØDEKLAR ♡

Anbefalte innlegg

Wow, tenk at alle vi skal få baby i oktober.. Høsten er som oftest kaldt og fæl, men nå klarer jeg ikke vente til sommeren er over;) Jeg har termin ganske tidlig, rundt 7. og håper den lille vil få det godt og varmt hos oss. MEn jeg trenger virkelig hjelp til å finne en bra barnevogn. Har sett på Emmaljung, men det er så mange forskjellige meninger om merket.. noen gode tips?? siden vi får på høsten, må jo vognen tåle norsk vinter og hjulene må trille i snø. Syns dette er vansklig jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke, men jeg dytter litt på denne, for dette lurer jeg også veldig på! Har vært i et par butikker, men blir helt i villrede. Aner ikke hva som er bra/dårlig, billig/dyrt, nødvendig/unødvendig, praktisk/upraktisk etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan absolutt anbefale Emmaljunga vogn, den er kjempe god! Kjøpte det til min første for to år siden, og skal bruke den samme til den neste som kommer rundt 6. oktober. Vognen er god å trille, har mange lure løsninger, og babyen har god plass, både i dypvognen og når han / hun blir eldre. Jeg kjøpte hardbag til dattern min, og den har funger kjempe godt. Brukte den til hun var ca 6 måneder, den kan også heves i ryggen hvis babyen tidlig har lyst til å titte rundt. Det eneste som kan trekke litt ned er at den veier ganske mye, som gjør den litt tung å løfte inn og ut av bilen.

 

Lykke til med både baby og valg av vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen egne erfaringer, men vi kommer definitivt til å velge emmaljunga! For det første er det de aller fineste vognene (her har vi jo selvsagt ulik smak), og de virker utrolig solide og god kvalitet!

 

Har hørt med bekjente som har prøvd både dette og andre merker, og tilbakemeldingene er at emmaljunga-vognene holder til iallefall to barn, mens andre merker (vet ikke helt hva det er snakk om her, altså!) måtte byttes ut etter første barnet.

 

Vi skal reise til Sverige å kjøpe, ca 1500 kr å spare på det, bare på vogn, i tillegg til at vi kjøper bilsete etc der. Men, på emmaljunga er det 3 måneders bestillingstid, så lurt å bestemme seg om ikke altfor lenge!

 

Vi var forøvrig på barnevognhuset Rudo på Grønland, der har de emmaljunga samt endel andre merker (ikke brio) for å teste ut litt, kan nevne at de har utrolig dårlig service der! Så jeg ville prøvd en annen butikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte emmaljunga til førstemann, og er fornøyd med den.

 

Det er dog to ting som er litt irriterendes med den:

 

1. Handlebrettet under er ikke fast - mao ikke av stål - det betyr at hvis vi lemper det fullt når vi er ute på byen så synker det nesten ned i bakken. Plagsomt ved fortauskanter ol.

 

2. Vi har teleskophåndtak - det bli rimelig fort tregt og vanskelig å ta opp og ned - går sikkert ann å smøre/olje, men har ikke kommet så langt ;)

 

Kan hende dette er fiksa på nye vogner.

 

Bortsett fra de tinga så må jeg si at den er fantastisk å trille, dønn stabil og grei på vinteren selv i trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsunderstellet på emmaljungaen er sånn ja, men ikke classic. Der er kurven i stål og håndtaket sånn vanlig som man kan justere opp og ned. Så velger man classic understell slipper man jo de problemene.

Skal iallefall selv ha Emmaljunga Mondial. Den er jo bare helt nydelig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...