mamma til yalisa Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Har 2 barn med 2 forskjellige fedre. Største er 8 år snart, og minste litt over 1 år. Har mottatt bidrag for største, og holder nå på med alt papirarbeid for nr 2 siden jeg desverre ble alene igjen. Leverte derfor inn alle søknadspapirer med vedlegg, og kopi av bidragsavtale som meg og far nr 2 har blitt enige om. Så fikk jeg brev fra NAV på fredag om at de nå stoppet bidragsforskuddet, og innkreving fra far. Dette da på hun største!!!!! Er det virkelig mulig å gjøre sånn feil???? De gjorde vedtaket på grunnlag av avtalen jeg leverte- som var for hun minste. Er jo helt forskjellige navn!!!! De skulle til og med kreve tilbake kr 2540 fra meg ????? Blir helt oppgitt jeg, og ganske stresset. De har vel sendt samme brev til far nr 1, og stoppet innkrevingen fra lønnen hans. Da kan det kansje ta nye 9 mnd før nytt trekk er i gang. Var nemlig så lang tid det tok første gangen. Da sitter jeg med skarve 640 kr i forskudd fra Nav (når de retter opp feilen). ÅÅååååååååååååååååååå blir så sinna Måtte bare få ut frustrasjonen her :-)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Dette skal du klage på med en gang. Dette skal ikke du "straffes" for, siden det er NAV som har tabbet seg ut. Sett deg på kontoret og krev at de retter opp med en gang. Gudbedre!! Jeg hadde vært rasende på NAV var jeg deg.
mamma til yalisa Skrevet 13. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2008 Ja ble ganske stresset og forbannet kan man si. Typisk å få sånt brev fredag ettermiddag da, når alt er stengt. Hele helgen ble jo ødelagt. Men ringer dem i morgen, og sender et brev i tillegg. Må på jobb, så får ikke gått dit.
Winterlady Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 He he, ja av og til har jeg tenkt at de sender ut sånne brev på fredager med vilje for at folk skal "roe seg ned" før de ringer dem over helgen ;o. La oss inderlig håpe det ikke er sånn i virkeligheten . Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Klart du skal straffes! Unger overalt er ikke normalt. Om ca 2 år er du igang igjen, 3. unge med 3. mann. Du er ei sånn dame som skal leve på bidrag, orker ikke å jobbe, skal ha bidrag. Sende unga i barnehage og skole så du kan ligge hjemme å dra deg hele dagen...kanskje aller helst med en tulling som ikke skjønner at snart er det han som må punge ut med 4. bidrag! Lær deg å knipe, ta ansvar!
Gjest Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Haha, lættis anonym 23:10. Sånne som deg slenger dritt om andre fordi du holder på slik sjøl.
Winterlady Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Sikkert Dr.Yppert fra krangle som har begynt å kjede seg.. ;o.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Det er vel strengt tatt imponerende å kunne greie å klare seg uten jobb og forsørge seg selv og to barn kun basert på bidrag! Men teit gjort av NAV, HI...er vel bare å ringe dem tidlig i morra for å få ordna dette!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 Men hvis dere har blitt enige selv, hvorfor dra det igjennom nav da? Har fått høre fra flere hold at nav er veldig griske når det kommer til slike ting. Har til og med blitt anbefalt av en saksbehandler på nav til å ordne bidrag privat for å unngå masse styr. De må jo følge regler.
mamma til yalisa Skrevet 15. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 15. april 2008 He he leste alle innleggene her nå. Har ringt Nav, og de beklaget virkelig. Var jo hyggelig de jeg pratet med, så fikk roet meg ned he he. Så nå kan jeg jo bare legge meg ned på sofaen igjen og sprike med bena he he he. Var god den!!!!! Har ikke laget barn med to forskjellige fordi jeg ønsker å leve på os. Hadde faktisk en flott jobb som måtte slutte i nå på grunn av mangel på barnepass. Men har heldigvis fortsatt fast jobb i komunen hvor jeg nå har permisjon et ekstra år. Jobber så mye jeg kan ekstra i mellomtiden, men trenger noen til å passe barna. Pappa til nr 1 var utro og en drittsekk, og pappa nr 2 trodde jeg virkelig skulle vare livet ut. Men dengang ei. Så derfor er situasjonen som den er, men ta det helt rolig. Blir ikke unge nr 3 he he he Ha en fin kveld :-) Til dere andre, så takk for støtte. Klem
Gjest anouschka with Love Skrevet 15. april 2008 #12 Skrevet 15. april 2008 Så bra det ordnet seg for deg mamma til yalisa Hilsen også tobarnsmor med to pappaer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå