Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Når er det vanlig å begynne med pottetrening?
sanders mamma87 Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Leste akkurat noe om det, hvis barnet ditt begynner og gjemme seg når det gjør noe i bleia, eller begynner og si i fra om at det har bæsja og sånn da er det en fin og begynne så smott med litt potte trening:-)
Efua Menu♥ Gutetvillingar Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Vi starta då jena vår kunne sitte sjølv, dvs ca 6 mnd. No er ho snart 1,5 og er tørr om natta og går utan bleier heime. Null dramatikk. Med eldstejenta venta eg til ho var 1,5 år og det gjekk frå entusiamse til å ikkje få det til til fullstendig pottenekt. Mitt råd er - begynn så tidleg som mogeleg - det er ikkje ekstra jobb å la barnet få sitte på potte ved bleieskift!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 tusen takk:) min er 8 1/2 og lært seg å sitte selv nå da:Dhehe så tenkte begynne litt no:) hva anbefaller du å gjøre da? la de sitte på potten etter bleieskift eller etter måltider? har jo null peiling eg:dhehe
guita Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 vi har satt jenta på potta siden hun satt selv ved 6 mnd. Har alltid gjort det i forbindelse med bleieskift og når jeg ser hun begynner å bæsje. Nå er jenta 18mnd og tisser stort sett hver gang på potta når vi setter henne der. Hadde det ikke vært for barnehagen hadde hun sikkert vært tørr! Hvis du vet det pleier å komme noe etter måltider kan det være et tidspunkt. Prøv deg fram! Det er ikke så vanskelig. Bare viktig å ikke begynne å stresse om det ikke funker med en gang (og aldri uttrykke skuffelse ovenfor barnet om det ikke får det til).
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Vi og begynte tidlig 6-7 mnd nå er hun 20 mnd og sier fra når hun skal bjæsje men kam være av og til i bleie og etter søvn og måltidene ellers setter vi hun men mange leiker og bøker rundt for å få vekk fokus fra potta så lærte jeg hun at det ¨gå på du heter "a-a" jeg er ikke norsk opprinelig så det heter sann i vårt land så begynte hun for ei uke siden si "a-a" når hun ville bæjse men hun visste lenge at dette ordet betyr det og kunne si det i flere mnd nå hun er ikke i bhg ennå det hjelper kanskje og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå