babyborn08 Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Hei:) Vi fikk en liten hund, chihuahua i januar... Og det var akkurat da spiren satt også Men er så spent på hvordan det kommer til å bli når den lille kommer. Er 12+5 i dag og har termin i slutten av oktober.. Men lurer litt på hvordan unden min kommer til å takle dette. Han har allerede blitt skikkelig mammagutt... Noen andre som har erfaring med dette?? Noen måte å forberede han på dette??
tmr84 Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Hei hei, vi har to hunder en labrador og en mt to eldre gutter=0) Regner med at det skal gå bra men det kan være lurt at før du og baby kommer hjem kan far ta med et teppe med lukten til baby hjem, da blir det en kjent lukt. Når du og baby kommer hjem fra sykehuset er det lurt at du går inn alene å hilser på hunden så den får kost litt og sakt "hei" til mamma først. Når du tar baby inn så la hunden snuse og bli kjent la han gjøre det på sin måte. Sett deg med baby liggende på et teppe på gulvet eller noe og la hunden bruke sin tid på å komme bort å hilse så går det nok veldig veldig fint=0) Men husk hunden etter dere kommer hjem!!! Lykke til=0)
Herkules Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Vi har hund Vi har en hund som er meget midtpunkt og vilter. Jeg viste det ville gå bra når babyen kom men jeg var veldig spent. Det jeg gjorde var å fortelle om babyen i magen og vofsen lærte å kose med magen (skal babyen få kos) Regner ikke med at dette forberedte henne sånn veldig, men hun hørte i alle fall at vi snakket om babyen. Jeg ble lagt inn på sykehuset 2 dager før jeg fødte og hunden kom på besøk på sykehuset. (utenfor) Hun er veldig mammadalt så hun var veldig fornøyd over å komme å besøke meg. Når vi kom hjem så var hun hos mamma og pappa som bor ved siden av. Jeg gikk så ned dit med en gulpeklut og hilste på henne Hun er alltid fra seg av begeistring når jeg kommer, men nå var hun som vanlig før hun begynte å lukte ivrig på kluten. Hun skjønte nok en del da. Så ble hun med meg hjem og fikk hilse på gullet. hun var fra seg av begeistring og ville stadig bort på ham. Det hele har gått veldig bra, men det aller beste rådet er å ikke la hunden føle at den plutselig kommer i annen rekke da blir den sjalu. Har termin i slutten av oktober jeg også Hunden kommer vel til å tenke: enda en sånn bråkemaker i hus:) Gutten vår og hunden er så gode venner han fryder seg med henne. Om jeg og hunden kommer hjem sammen så er det hunden han hilser på først.
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Vi har en Golden Retriever som snart fyller 1 år. Han er nokså leken, men verdens snilleste tass. Venter vårt første lille gull 21 august, så er også veldig spent på hvordan det kommer til å gå med en liten baby i hus, når hunden vår er vant til å få all oppmerksomheten. Tror det vil gå bra og skal følge tipsene som har blitt gitt her
tesseliten Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Vi har hund:) Har en ganske stor en også, en American Akita på 7 mnd som blir ca 50 kg hvis ikke mer, så det kan bli spennende å se åssen det blir når han i tilegg er litt små redd barn som han møter ute:) tror det viktig fra dag en å la han være med på hele prosessen, når han ser små barn (spedbarn) så blir han så forsiktig:) Godt tegn:)
Mamma til lille M&L Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Vi har en saluki som akkurat er fyllt 1 år. Hun har fortsatt en del valpefakter, og er veldig leken! Vi er veldig spente på hvordan det skal gå når vi får en liten en i hus i begynnelsen av oktober , da hunden vår faktisk kan bli litt sjalu dersom jeg og samboer koser for mye uten henne:) hehe..men hun er veeeldig snill, og har aldri verken vært aggresiv eller lekebitt, så jeg tror nok det skal gå bra blir spennende uansett! Fint med tips fra dere som allerede har vært gjennom det..
venter nr 2 Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Hei.Vi har en kraftig rottweiler på 3 år.Datteren vår fyller 2 år i sommer (og vi venter ny baby i okt).Vi var nøye på å ha barnerommet tidlig ferdig samt å ha vogner,senger på plass en stund før babyen kom.Dette var da for at hunden skulle gjøre seg kjent med alt utstyret etc i fokant at det kom en baby i huset.tok også med tepper fra sykehuset slik at han kunne lukte på de.Da vi kom hjem med datteren vår lot vi han sniffe ,lukte på henne.Det har gått så bra.De to er verdens beste venner.Sørg for klapp og kos med hunden selv om babyen er der.Masse lykke til!!!
AO3 Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Faren med chihuahua og endel andre små hunderaser, er at den fort ender opp med å bli eierens "barn". Det tror jeg kan øke sjansen for sjalusiproblemer når barnet blir født. Hvis dere er nøye med at hunden er en HUND - og ikke blir en mammagutt hele livet, slik du nå skriver at han er - pleier det å gå fint. Det er masse barnefamilier som har chi, og det går kjempebra! Hvis dere har hele hierarkiet på plass til barnet kommer, vil hunden innrette seg etter den forandringen som dukker opp når barnet kommer, dvs at det blir en person *til* foran hunden på rangstigen (hunden er selvsagt nederst!). Husk også på å gi hunden oppmerksomhet i tiden rundt da barnet blir født. Det kan også være greit å venne hunden til å bli passet av andre, slik at ikke du er der HELE tiden. Hunden din er kjempeung enda, du har masse tid på deg til å forme ham slik at han blir akkurat slik DU vil ha ham! Husk også at chi kan være litt ømtålig når det gjelder hardhendt behandling fra barn - de har tynne bein som lett knekker. Dere må også lære barnet at han/hun må være forsiktig, selv om det ikke blir aktuelt med det første, bare når barnet blir litt større. Dessuten er det jo fin trening å ha valp - nesten som å ha baby, bare at du kan ikke ta ham med deg på butikken, og han kan ikke ha bleie på, slik at han tisser overalt.
tayni Skrevet 14. april 2008 #9 Skrevet 14. april 2008 vi har også hund. vi har en bearded collie hanne på litt over ett år. han er verdens snilleste hund så er ganske rolig på på at det skal gå fint. men blir nok en stor forandring for han når han er vant til å være midtpunktet i huset. han er også veldig mammadalt, men jeg skal nok klare fint å dele oppmerksomheten mellom guttene mine :-) får passe på å bruke litt ekstra tid på hunden når lillegutt sover. det jeg tenker blir en liten utfordring er tur-rutinene våre. de kan jo bli på litt annnerledes tidspunkt da enn nå. men vi finner nok ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå