Gå til innhold

Kjøpe kjole når man er forlover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være forlover for min beste veninne, men nå lurer jeg litt: Jeg har en kjole som jeg mener jeg kan bruke, men det virker som om hun vil at jeg skal få sydd en kjole etter hennes ønsker.

Er det vanlig at en forlover må skaffe en kjole for bare dette brylluppet? Hvem burde betale for denne kjolen?

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når jeg var forlover betalte venninnen min kjolen fordi hun ville ha en spesiell. Og for meg så virket det rettferdig...

Skrevet

Hvis hun har bestemte ønsker for hva hun vil du skal ha på deg så bør hun betale for det.

Med mindre du driter penger da.

Skrevet

Ja, det var liksom det jeg også tenkte. Er student, og har ikke akkurat råd til å få en egen sydd kjole. Men samtidig vil jeg jo ikke skuffe henne. det er jo hennes store dag og jeg vil jo at den skal være perfekt, så derfor er det litt ekkelt å ta det opp med henne. :(

Skrevet

jeg vet ikke helt jeg da jeg gifta men så diskuterte vi farger å stil på kjolen til forlovern min hun hadde en kjole som passet så da brukte vi dn men hadde hun ikke hatt d så hadde hun nok kjøpt seg i kjole som hun likte i dn stilen/fargen som passet til en rimelig penge.

Skrevet

Mine forlovere fikk ha på seg akkurat det de ville, pene jenter med god stil er de begge to: ) Om jeg hadde hatt spesielle ønsker for hva de skulle ha på seg ville jeg følt meg forpliktet til å kjøpe kjoler til dem og det hadde vi absolutt ikke penger til.

Du får ta det opp med venninna di på en pen måte, si at du kunne tenke deg å bruke den kjolen du allerede har for du har rett og slett ikke råd til å få sydd en kjole. Da ligger jo ballen hos henne. Går utifra at du er ansvarlig for utdrikningsslag etc. + at du skal kjøpe en fin gave til de. Det er en ære å være forlover, men det blir jo fort mye penger som skal ut også...

Skrevet

Da jeg giftet meg betalte jeg halvparten av kjolen m/ tilbehør til min forlover. Hun valgt kjolen selv, men den passet i stil til min kjole.

Jeg hadde betalt hele om det hadde vært en kjole til kun den begivenheten, men i og med at hun kjøpte en kjole hun har brukt i flere anledninger etterpå - synes jeg dette var en grei ordning.

Skrevet

Å betale halve hver er jo genialt da. For da blir jo begge fornøyd. Det er noe jeg godt kunne ha gjort. Men visste ikke helt om det var urimelig av meg å be om.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Min forlover fikk ha på den kjolen hun ønsket. Og hun endte opp med å låne av ei anna.

Dersom hun mener at du skal ha en bestemt kjole synes jeg hun skal betale for den!

Skrevet

Hadde jeg skulle giftet meg, så hadde jeg sagt hun fikk velge kjole selv..men da skulle hun ha bet den

MEN skulle jeg ønsket hun skulle ha en sånn og sånn kjole og spesielt sydd..så hadde jeg bet den selv..

Kan ikke presse på en forlover en dyr kjole som jeg hadde øsnket til henne..

Får hun velge selv, så fr hun jo velge prisen selv.

Så i ditt tilfelle synes jeg hun skal betale den vist du skal ha en kjole etter hennes ønske..eller iallefall bet halve hver..

Skrevet

Jeg lurer på noe av det samme...

Tenker at dersom bruden vil at forloveren skal ha en spesiell kjole, så er det rimelig at bruden betaler noe, om ikke alt av utgiftene til kjolen.

Men kan bruden komme med et så generelt ønske som om at forloveren stiller med lang kjole? Og ikke kort, eller "røft", om dere forstår?

Skrevet

I de fleste brylluper er vel dette vanlig skikk, skulle jeg tro.

I invitasjonen settes jo kleskoden uansett for alle, denne bør respekteres i alle fall.

Skrevet

Da vi giftet oss sist sommer hadde forloveren min en kort, kjempekul gull-kjole fra oasis. Passet perfekt til min lys-champagne-fargede kjole.

Jeg og forlover var veldig enige i å finne noe som passet til henne og som hun følte seg vel i, istedet for at hun måtte gå i en sid ball-kjole som hun aldri mer kommer til å bruke.

Hun bestemte kjole selv, og mamma betalte......Snedig å ha med brudens mor på handel når brud og forlover er søstre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...