Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 6 mnd har ikke hatt skikkelig avføring på over to uker! Det kommer bitte litt seig / hard masse ut hver dag, men bare bitte litt! Hun må jo være helt stappet i magen. Hun får mm til hvert måltid, i tillegg får hun fruktmos til lunsj, 1/2 middagsglasstil middag , grøt til kvelds, og en flaske med mme til kvelds. Hun får også vann innimellom.

Hun får malt i flasken om kvelden og noen ts med sviskemos til hvert måltid. Har også snakket med legen og fått anbefalt å bruke Laktulose, som jeg har brukt siden torsdag. Men enda kommer det bare bitte bitte litt i bleien etter måltidene.

Noen som har andre gode råd for hva jeg kan gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke noe annet råd enn du allerede har gjort egentlig.

Jenta mi var og slik når vi økte matmengden hennes. Vi ga og malt og svisker i maten, men det hjalp ikke. Ikke før jeg ga henne 1,5 glass svisker til lunsj en dag. Dagen etter kom det 2 kjempebleier og alt var bare fryd og gammen igjen.

Så prøv å gi henne mye 1 eller 2 ganger.

Vi bruker fortsatt ca 1/3 glass svisker om dagen for å holde magen i sjakk. Blander da i grøten morgen eller kveld.

Hvis ikke det virker så kontakt legen, for når de spiser vanlig mat skal de vel egentlig ha avføring hver dag, det KAN bli veldig smertefullt for henne å gå lenge slik som nå.

Skrevet

Her hjalp det også med mye sviske. Ga nesten ett helt glass vi :) og da kom det en kjempe bleie

Skrevet

øk mengden sviskemos, og gi til hvert måltid. F.eks. 1/2 glass til lunsj, 1/4 til de andre måltidene.

I middagen kan du blande 1 ts linfrøolje eller olivenolje i maten.

Vannet du gir henne kan være litt lunken.

Litt LETT massasje av magen etter badet med litt olje; innenfor venstre hoftekam rett opp, krysser over til høyre under navlen og ned innenfor høyre hoftekam. Gjenta flere ganger.

Bøy så bena opp mot magen ved å ta tak i knærne. Strekk ut, bøy og strekk ut.

Bøy også bena med brett ved knærne opp mot magen så rumpa løftes litt opp fra underlaget. Forsiktig selvfølgelig.

Unngå banan og annen fruktpureer som inneholder blåbær.

På dagen la babyen stå litt på fanget ditt, og se om hun bøyer og tøyer - gymmer liksom. Eller bruk sånn badebøtte hvor kan trampe litt i vannet.

Håper det kan hjelpe.

Skrevet

Følgende skal etter sigende hjelpe noen :

- masser lett på området over pulsåren på armen

- masser tærne mellom dine fingre

- stryk magen i klokkeretning

- stryk ryggtavlen ned mpt halebeinet

Og svisker.....

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...