Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har innført grøt for tre dager siden. Idag fikk han endel på kvelden, og har vært veldig urolig etter at jeg har lagt han. Våknet flere ganger og virket utilpass.

Tror dere det kan ha noe med dette å gjøre? Hvordan reagerte deres bebis på innføring av grøt? Nattesøvn etc...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fast føde må innføres med forsiktighet i starten. Bare noen få teskjeer de første ukene. Høres ut som at babyen din har blitt urolig i magen, enten fått for tykk og/eller for mye grøt. Husk at magen og tarmene aldri har fått noe fastere enn melk! De må vennes til vanlig mat.

Skrevet

lurt å gi noen timer för de skal legge seg..ellers jobber magen hardt med å fordöye gröten..da kan de bli urolige..

jeg gav alltid 2-2,5 timer för leggetid...

Skrevet

Takk for svar. Huff får nesten dårlig samvittighet her jeg. Han syns det var så godt så jeg ga han kanskje litt for mye..

Håper han ikke får problemer med magen i hele natt og i morgen også da. Han har sovet et par timer nå da, så det ser forhåpentligvis bra ut..

Skrevet

Hæ?! Noen få teskjeer de første ukene? Skrev du feil eller har jeg misforstått helt?

Vi brukte litt over ei uke fra prøvesmaking 1 skje grøt til en liten porsjon grøt (8 skjeer grøtpulver blandet med morsmelk) . Det har gått fint.

Ville gjort som de andre her skriver, ikke gi så tett opp mot leggetid og bruk litt lenger tid på tilvenning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...