Gå til innhold

Fader jeg blir så forbanna! (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten akkurat gjort det slutt med bf.

Han han vært veldig lei seg å gråti masse, å sender stadig irriterende mld. hvor han sier at han er så glad i meg osv.

Han skal minne meg på det hele tiden, å skal få meg til å få dårlig samvittighet. Men jeg har tatt et valg, å angrer ikke! Jeg har vært ærlig mot han hele tiden, å aldri slengt ut en eneste usakelig kommentar. Jeg vil prøve å få dette til å fungere, jeg vil jo at vi skal ha et okey forhold. Ikke oppføre oss som unger.

Jeg har full forståelse for at han trenger tid. å maser ikke på han i det hele tatt.

I går var jeg på byn en tur, å dette hadde jeg sagt til han for en stund siden. Gadd ikke minne han på det bare for å si det liksom. Tenkte at husker han det ikke så er det jo like greit å ikke si det bare for at han skal da tenke på det hele kvelden. Å jeg må jo få lov til å gå ut med vennene mine en gang i blant, uten å ha dårlig samvittighet. Har ikke så mange av de kveldene liksom. Ikke har jeg meldte plikt til han heller.. Han er veldig motsatt av meg, å vil sitte inne å deppe, å lar alt gå utover alle andre. Han vil sitte å lide i stillhet.

Men så til saken da.. Han har mistet tlf. så vi har bare nett foreløpig hvor vi kan kommunisere. Da hadde han skrivd dette på msn i dag, mens jeg var avlogga:

"Fyllesyk i dag" og "fint å se at du klarer deg bedre uten meg da"

Jeg skjønner jo at dette ikke er sagt i en vennelig tone.. Å jeg syns det er fryktelig unødvendig.. Hvorfor skal han krangle med meg liksom?

Venninnen min å jeg fant ut det at nå har han deppa en stund, så nå kommer vel bitterheten ovenfor meg, samma hva jeg sier å gjør. Selv om han ikke har grunn til det.. Å den kommer jeg vel ikke unna. Håper bare ikke han skal bli skikkelig usakelig å barnslig.. =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette problematisk? Høres ut som 1 nøytral melding og 1 trist melding, spør du meg. Hvordan du får dette til å forstås som at han vil krangle skjønner jeg ikke.

Skrevet

Fordi det er garantert sagt i en sarkastisk tone. Fra en som syns veldig synd på seg selv, å som ikke syns jeg burde gått ut å hatt det gøy når han er lei seg..

Men vanskelig å formidle ting på nett, i tillegg så kjenner jo ikke dere her situasjonen, å det er jeg veldig klar over.

Men jeg vet at de kommenterene der var ikke fordi han brydde seg om formen min, eller fordi han virkelig syns det var bra at jeg klarer meg fint uten han..

Skrevet

stakkars mann, du har jo akkurat gjort det slutt med han! Du kan ikke forvente at han skal ta dette helt ok så tidlig! La han sørge på den måten han vil. Og han vil komme over deg, bare gi han tid. I dette tilfelle synes jeg du er den barnslige.

Skrevet

Jeg gir han jo tid om du leste hva jeg skrev!

Men han trenger da ikke bruke meg som en han kan slenge dritt til! Jeg syns som sagt ikke det er enkelt jeg heller, å han gjør det da virkelig ikke lettere..

Så siden jeg har gjort det slutt da, så skal jeg bare la han ta det utover meg så mye han vil? Bare tåle alt som kommer fra han?

Men jeg har ikke svart han på det, å kommer ikke til å synke ned på hans nivå. For jeg syns det er barnslig av en voksen mann å slenge ut sånt!

Skrevet

Håper du skriver inn her en dag du blir forlatt. da tror jeg pipa har fått en annen lyd. Det er ikke helt greit det å bli forlatt, og den som forlater burde være forberedt på mange reaksjoner. Synes du høres veldig barnslig ut i din tankegang. Stakkars mann.

Skrevet

Siden du har kommet over bruddet, mens han enda depper - så drit i han og hans meninger!

Ingenting å bli forbanna for:) Bruk kreftene på noe konstruktivt, istedet for å hamre løs på en fyr mes kjærlighetssorg:)

Skrevet

Skriver jo her, nettopp for å IKKE si noe til han!

Hva med å LESE før man svarer?

Jeg er ikke deppa som han, nei.. MEN jeg syns ikke det er så lett jeg heller. Skulle jo ønske det var anderledes. Å da er det veldig kjipt å bli minnet på hele tiden at man burde ha dårlig samvittighet (?).. Å siden jeg faktisk bryr meg om det, så har jeg jo ikke kommet helt over det heller.. Men ja, det var jeg som tok valget. Å da skal jeg bare ta i mot jeg da..

Det er jo heeeelt greit at han må få lov til å komme med forskjellige reaksjoner. MEN han trenger ikke slenge over sånne kommentarer, vi skal faktisk samarbeide i mange år fremmover.

Skule vel visst bedre enn å skrive inn her. Dere vrir jo bare på det jeg skriver!

Så nå har jeg svart på det samme om å om igjen, så dette blir siste innlegg fra meg..

Skrevet

I denne tråden gir du inntrykk av å være veldig lite empatisk overfor eksen din. Du gir også inntrykk av å være veldig opptatt av deg selv og hvordan du ønsker at ting skal være. Hvis det ikke er sånn du føler det, kunne du ordlagt deg litt mer diplomatisk :)

Når det er sagt vil jeg bare si at du ikke kan styre eksens reaksjoner og følelser, du må bare håpe på at samarbeidet kommer til å fungere selv om han er deprimert og kanskje bitter. Så får du bare ignorere sånne msn-beskjeder. Men brudd er vanligvis vonde, og det må du gi rom for :)

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Er problemet heller at du kanskje faktisk har dårlig samvittighet?

Det skjer hver dag at kjærlighet tar slutt, ikke bare hos dere. Han kommer over det etterhvert.

Prøv å tenk og gjør positive ting. La eksen sørge. Er enig i at dette ikke høres ut som krangling. Han gir ikke deg dårlig samvittighet. Det er enten noe du har eller ikke har. Noe du isf gir deg selv.

Om du ikke elsker han så er det beste å gå uansett. For både han og deg :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...