prekæs Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Hvordan er det å flytte roser? Dvs Westerland buskroser. Og når bør jeg gjøre det?
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Spørs litt hvor lenge de har stått der... Buskroser er vanskeligere å flytte enn stilkroser,men det skal være mulig. pass på å få med ALT av rotsystemet og endel av jorda rundt ihvertfall. Du kan flytte når du vil, men fortrinnsvis på vår eller høst når rotsystemet ikke er så aktivt, altså når planten er i hvile. Vet ikke hvor i landet du bor og åssen været er der, men du kan nok flytte den nå snart... Pass på at podestedet skal minst 10 cm under jorda, så den må plantes dypt, og ha mye vann de første dagene. Ikke flytt den hvis været er veldig ustabilt og det veksler mellom frost og varme, da ville jeg heller ventet til høsten...
prekæs Skrevet 13. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2008 De har stått der de står i tre år. Har ikke hjerte til å bare kaste dem, da de er utrolig fine og blomstrer til frosten kommer. Har ombestemt meg litt i forhold til "grenseplanting" og vil ha trær eller busker der de sto. Blir litt mye "parkeringsplass" og trenger noen planter med høyde. Jeg forsøker å flytte dem til helga. Takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå