Gjest neinåaltså Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Vi har 2 barn, 5 år og snart 2. Jeg ønsker meg et tredje barn om la oss si ca 3 år. Mannen min vil ikke. Det plager meg, og jeg blir såret hver gang vi kommer inn på tema og han fastholder at de to vi har er nok. Vi er 29 og 30 år og har sånn sett "god tid"; jeg orker liksom ikke innfinne meg med at jeg aldri mer skal ha et nyfødt barn når jeg ikke er 30 år engang... Lurer på oddsen for at han skal ombestemme seg?.. Noen som har hatt samme problemstilling?..
petite fleur Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Det er jo umulig å svare på...ikke kjenner jeg mannen din eller hans begrunnelser for dette, dessuten kan man skifte mening på grunn av noe man opplever osv. Eller man kan være sta som et esel og aldri skifte mening. Ønsker dere uansett lykke til.
Gjest neinåaltså Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Takk takk Ja det er klart dette er veldig individuelt, men jeg var litt nysgjerrig på om flere her inne som i utg var uenige om antall barn endte på ja/eller nei til "sistemann".. Hvem "vinner" statistisk liksom..
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Leste i et annet innlegg at det var større sannsynlighet for å "plutselig" få nummer 3 om man hadde 2 gutter, enn om man hadde 2 jenter ihvertfall=)
Gjest neinåaltså Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Leste det jeg også Vi kommer dårlig ut der; har en av hver.
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 hmm dette syns jeg var litt interessant! Har dere pratet om det før dere fikk barn og etter nr 1 osv hvor mange dere ville ha? Har vært borti samme problemstilling hos ei venninne men det gikk ikke så bra. De har to barn og hun vil ha en til men han ville ikke og til slutt gikk det bare ikke så nå har de flyttet fra hverandre. Selvsagt ikke BARE ppga det, men som hun sa det er en vesentlig ting å være uenig om og hun kunne ikke tenke seg å innfinne seg med det nå at hun aldri skal være gravid igjen, få en baby og dulle med osv. Her har vi prata om det før vi fikk vesla og nå etterpå. Er enige om at vi skal 3-4, hvertfall 3, maks 4. Så gjenstår det å se om det faktisk skjer..
Gjest neinåaltså Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Da vi var nyforelska og uten barn var han på nivå 3-4 barn og jeg litt mer 2-3. Etter nummer 1 som var meget krevende var vi begge på "ingen fler" i et års tid, men så ombestemte vi oss begge to og begynte å prøve da hun var ca 2. Omtrent samme alder som minste er nå, og jeg begynner å tenke i de baner igjen. Ikke ennå, men jeg ønsker meg det en gang der fremme. Men denne gangen er jeg alene om ønsket. Vi har nok vært i tvil etter nummer 2 begge to, men akkurat nå har vi visst falt ned på hvert vårt svar. Begge barna har vært krevende og ikke sovet/skreket masse osv, og JEG har vært ekstremt sliten begge gangene. Han tenker nok mye på meg også, at jeg ikke skal gjennom det en gang til. Men jeg vil jo det da.. Hm, ikke helt lett. Føler meg litt hjernevasket av min aktive biologiske klokke også. He he.
Muffinsmamma Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 tror oddsen er stor jeg.. kjenner en mann og en dame med to barn, to år imellom. hun ville nok ha fler, men ikke han. da barna ble større, ville han plutselig ha en til... men da ville ikke kona lenger da...
Gjest neinåaltså Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 hm ja vi får vel bare se. For alt jeg vet kan jo jeg ombestemme meg også da.. Men tror ikke det. Kjenner meg selv så godt.. Nå ja.
aa11bb22 Skrevet 13. april 2008 #11 Skrevet 13. april 2008 Vi fikk to gutter med to års mellomrom, og min mann syntes at det var nok. Nr. 2 hadde kolikk. Jeg følte meg som deg, slett ikke ferdig med det å ha baby. Alt babyutstyret hadde jeg spart på, klær osv. Da den minste gutten vår var nesten 5 år ombestemte mannen min seg, og vi bestemte oss får å en til. Det ble ei vidunderlig jente. Jeg har fått kost masse og nyter tilværelsen som småbarnsmamma igjen. De to guttene går nå på skolen, og jeg og jenta er hjemme og koser oss. Hun har vært veldig rolig og grei, og smiler og ler masse. Etterhvert som hun vokser fra ting gir jeg det vekk nå. Jeg er nå ferdig med det å få barn, og er fornøyd med det. Jeg krysser fingrene for deg, og håper han ombestemmer seg, men prøv og ikke mas for mye på han. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå