*surrehue* Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Har akkurat fått meg mac etter år med pc. Det følger et bra virusprogram med maskinen, men virker det automatisk, eller må jeg laste ned eller hva? Noen med nyinnkjøpt mac som vet? Finner ikke ut av det. Men så har jeg hørt at mac ikke er særlig plaget med virus. Hvorfor ikke det egentlig??
mai mammaen til to Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 je ghar ikke så mye peiling da.siden det er sambo som ordner alt det der... men grunnen til at det ikke er så mye virus på mac er pga at alle virusene (omtrent iallefall) er laget for pc.. og ikke mac. siden det er flest som har pc... lykke til. jeg liker macen vår kjempe godt.. veldig lettvindt å bruke
Gjest Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Hei kan ikke så mye jeg heller, men mannen min kan mye og han sier du ikke trenger det- og at det heller ikke ligger inne på maskinen. Har mac selv Håper dette gav deg svar
wollywella Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Nå kan ikke jeg så mye om mac, men kan litt. Bra virus program, hva vil det si? Merke? Hvis ikonet ligger på skrivebordet, så skal det være installert, eller så skal det følge med instruksjoner om hvordan du får det. Mac har ikke vært så mye plaget med virus, men det har begynt å komme fler, så derfor bør du ha et virusprogram uansett. Grunnen har vel vært det at de fleste har sverget til vanlig pc, og derfor har ikke de som lager virus og slik shit hatt behov for å ødelegge for mac-brukere
Resilience Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Hei. Jeg vet. Jeg har mye mer peil på mac enn pc, hehe. Det er riktig som "snartobarnsmammaHØYGRAVID" sier, virus og lignende blir laget til PCer ikke MACer fordi det er ektremt mange fler PCbrukere verden over. Og det kommer det alltid til å være så lenge prisene er som de er. Dvs at du ikke trenger noe (ekstra) virusprogram til den nydelige MACen din.
wollywella Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Men du BØR allikevel ha - for det blir laget fler og fler virus til den, siden flere har begynt å bruke det. Kjenner mange som har måtte levere inn maskinene sine pga virus, og da må det være bedre å ha et virusprog installert for å slippe det.
*surrehue* Skrevet 13. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2008 Ok, får håpe ikke alle kjøper seg mac nå da. Har en følelse av at veldig mange plutselig vil ha mac pga lekker design. Jeg trenger den pga at jobben etterhvert skal gå over til mac. Jeg elsker maskinen allerede. Men hva med Pop-ups og sånn da?? Ikke noe plager med det heller??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå