Gå til innhold

Fritt valg av flagg på 17. mai?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi feirer jo Norge sin dag, da syns jeg vi kan ha norske flagg hvertfall =)

Skrevet

Tja, jeg kjenner at jeg er ikke så voldtsomt begeistra for å ha andre flagg enn det norske på 17.mai. Ikke det at jeg mener norge er for nordmenn, for jeg syns det er flott å se andre nasjonaldrakter på 17. mai. Men 17.mai er for å feire at Norge tilhører seg selv, da blir det veldig rart å skulle dra inn andre land på den måten. Men hvis man har en nasjonaldrakt fra ett annet land men likevel det norskeflagget føler jeg mer at de har da kommet til norge for å følge de norske regler, og for å vise at de liker seg her men har en annen bakgrunn.

Blir egentlig bare litt knot det her jo når jeg skriver. Men JA til at alle skal kunne gå i 17. mai tog, men NEI til andre flagg enn det Norske.

Skrevet

Ikke ta meg for en rasist når jeg sier dette (det stempelet får man tydeligvis fort her inne), men NEI. Det er tross alt Norges nasjonaldag som feires, vår grunnlov, vår selvstendighet.

Skriver dere navnet på alle gjestene på bursdagskaka kanskje..?

Nei, dette er Norges dag, få fram de norske flaggene.

Skrevet

Og jeg tror ikke jeg hadde dratt fram norsk flagg og tatt på meg bunaden på Østerrikes nasjonaldag om jeg bodde der.

Skrevet

Jeg synes det hadde vært rørende og flott om noen med røtter fra en annen nasjonalitete ønsket å vifte med flagget sitt på Norges nasjonaldag. Vil følt det som en hyllest til Norge! Og så veldig stort problem ville det ikke blitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...