Smiley :) Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Noen med erfaringer med høy puls her? Er 7+2 og har så høy hvilepuls. Prøver å slappe av etter en dag på jobben og da slår pulsen som aldri før og det blir tungt å puste... Er dette vanlig og helt ok eller burde jeg gå til legen???
SommerBris Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Hei. Det kan være forskjellige årsaker til høy puls. Kanskje du har litt problemer med stoffskiftet ditt??? Jeg selv har lavt stoffskifte, og i perioder da det ikke er helt i sjakk får jeg høyere puls samt at det kan føles at det hopper over et slag. Nå kjenner ikke jeg til om du kanskje har noen andre symptomer enn høy puls. Sns du burde nevne det for din lege. Hvor langt er du på vei? Jeg blir fulgt opp med blodprøver fremover for å holde stoffskifet mitt i sjakk, da det utover svangerskapet har lett for at man trenger høyere dose da barnet "tar" dette hormonet fra oss... Lykke til:)
Gjest Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 pulsen øker med gjennomsnittelig 15 slag i minuttet når man er gravid. leste det i en gravidbok i går
SommerBris Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 å gjør den... det visste jeg ikke.... Har ikke merke noe til de under forige svangerskap... Får håpe at det er grunnen da:)
Smiley :) Skrevet 13. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2008 Har ikke noe problemer med stoffskiftet som jeg vet om... Kanskje jeg burde sjekke det. Jeg er 7uker + 2dager idag og har hatt det sånn en stund. Høy puls og hjertebank. Akkurat som om jeg har løpt meg en runde...
frøet76 Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Hei! Som du ser nedenfor så spurte jeg om det samme som deg i kveld. Har nemlig de samme symptomene. Måtte legge meg nedpå en times tid i sted, følte meg så dårlig. Hodeverk også. Jeg skal jommen meg kreve å bli sjekket for stoffskiftet jeg også.
SommerBris Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Nei jeg vet ikke hva det kan være. Er det ubehagelig, for det syns jeg det til tider kan være. Jeg har slitet med høy puls av forskjellige årsker gjennom de siste årene nå pga stoffskiftet, årene før pga en overledningsfeil, så vet hvor ubehaglig og guffent det kan være.. Men det er kanskje føste gangen du opplever å ha høy puls og hjertebank???? Mange mennesker opplever å få høy puls og hjerebank i løpet av livet, uten at det er tegn på noe alvorlig. Bare det at man stresser kan gjøre at man opplever dette.... Nå er ikke jeg noe lege, men vet av egen erfarig at det er litt guffent å ubehagelig. Hvis det vedvarer over lang tid, så skader det ikke å få sjekket det opp. Bedre å gå til lege en gang for mye. Lykke til.
Smiley :) Skrevet 13. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. april 2008 Godt det ikke er bare meg som har det sånn da... Håper virkelig det er helt vanlig og ikke noe galt.
SommerBris Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Dette fan jeg på lommelegen: Andre årsaker til rask puls kan være inntak røyk/kaffe/alkohol, stoffskifteforstyrrelser, medikamenter, lav blodprosent, infeksjon, hjertesykdom, lungesykdom, lavt blodtrykk. Legen din bør ha lett etter muligeforklarigner ved en generell fysisk undersøkelse av deg samt blodprøver.
07 +08:) +10:-) Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 Hei jeg hadde mye høy puls i min første graviditet, var ekkelt da den først satte igang. fikk beskjed av jordmor at det kan være vanlig i graviditeten. Har forøvrig også lavt stoffskifte, men det trengte ikke å henge sammen med det fikk jeg høre! får håpe det går seg til for deg:)
Smiley :) Skrevet 13. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. april 2008 Ok, så da er det vanligvis helt vanlig, men jeg burde nevne det på første kontroll. Skal på ul på riksen den 23. Er min første gang og første ul, så vet ikke helt hva som skjer der, men regner med at jeg kan spørre om ting. Ellers får jeg ringe fastlegen. Takk for alle svar
lillegull08<3 Skrevet 13. april 2008 #12 Skrevet 13. april 2008 Jeg sliter også med for høy puls, og ekkel hjertbank som følge av den høye pulsen. Legen min sykemeldte meg pga dette, og jeg fikk beskjed om å ta det med ro en stund.... Er 10+5 i dag, og dette begynner å gi seg!!
Smiley :) Skrevet 13. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 13. april 2008 Såpass.... Kanskje jeg bare burde ringe fastlegen min imorgen jeg da. Skal jo ikke på ul før den 23. Har bare vært på riksen hittil jeg, men regner med at jeg kan gå til fastlegen også...
Eline på vei med nummer to Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 Jeg har også veldig høy puls, men har fått beskjed om at dette er helt normalt under en graviditet så jeg har slått meg til ro med det. Er ikke så rart da, kroppen må jo bruke mye mer energi til å lage det lille vesenet og gjøre alt klart, og det krever jo at kroppen pumper mer blod rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå