2008 og 2012 Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, men lurer litt på hvor mange uker jeg er på vei....Tar man alltid utgangspunkt i første dag i siste menstruasjon, og teller derfra? Eller gjelder dette kun dersom man har 28 dagers syklus? Jeg har hatt sykluser på 33-43 dager etter at jeg sluttet med p-pillene...
Nagilimia Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Hei! Ja, dette med uker er ikke lett Du skal telle fra der du tror du hadde eggløsning og legge til 2 uker. Fra eggløsning teller du ukene som normalt fremover. Hvis dette hjelper deg å se i praksis prøv med både 28 dager og 35 dager på terminkalkulatoren. Da ser du at terminen forskyves 7 dager. Du vet kansje ikke når du hadde eggløsning..? Da hadde jeg bare tatt noen sånn ca. 14 dager før mens + 2 uker
smokke Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Gå på Babyverden.no:) Der er det en terminkalkulator slik at du ser hvor mange uker du er på vei, og når du har termin:)
Gjest Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 du teller fra første dag i siste menstruasjon for å finne ut hvor mange uker du er på vei. men barnet er ikke like mange uker som du er på vei, siden det ble skapt midt mellom to mestruasjoner. med en gjennomsnittelig syklus vil barnet være 2 uker kortere enn det antall uker du er på vei. er du 6 uker på vei, vil barnet være bare ca 4. dette er aktuelt å vite når du ser i en bok om hvor langt forsteret er utviklet, siden noen opererer med antall uker på fosteret og ikke hvor langt mor er kommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå