*makrell i tomat* Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Hva er din beste hverdagsmiddag? Oppskrift? Tilberedningstid? Min beste er, meksikansk tomatsuppe fra Torro med egg,skinkebiter,mais og paprika i, og hvitløksbrød/baguetter til ;o) nammi-nam Lager seg nesten selv på under 20 min ;o) Noen flere, og kanskje enda bedre? he-he
mamma&urokråka Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Ikke MIN rett, men min favoritt. Samboerens hjemmelagde fiskegrateng
litakine og Theodor Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 kjøttdeig og spagetti ja, det er det beste jeg vet ja
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Lapskaus med svinekjøtt. Kjøper ferdig lapskaus blanding og tilsetter litt mer potet, gulrøtter og kålerabi. Pasta, 1 glass dolmio og karbonadedeig eller kylling med salat Fiskeboller i karrisaus med poteter og råkost Foliebakt torsk eller sei med marinade og grønnsaker man liker i pakken, det blir en veldig god saus fra grønnsakene og marinaden. Serverer med potet. Sei dyppet i egg og griljer mel, stekes. serverer med pommes frits og grønnsaker eller en salat Sitronkylling, legg kylling filer i en ildfast form, ta saften av 2 sitroner over kyllingen, strø over oregano. Serveres med potetstappe og tomatsalat Ja det var noe ihvertfall :=)
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 var det et innlegg her for noen dager siden hvor det var en oppskrift på en form med kylling eller fisk, med brokkoli og en saus med creme fraishe og masse annet, og som skulle smake italiensk som fra en restaurant?? hehe jeg har prøvd å søke på den men finner den ikke igjen! noen som husker den? ellers må jeg legg ut en egen tråd tror jeg...hehe mine beste hverdagsmiddager er brokkoli med ostesaus, kokte poteter og spekeskinke makaronigrateng egg, tomatbønner og karbis;) fiskeboller med potet, med revet gulerot i sausen grønnsaksuppe elggryte
*makrell i tomat* Skrevet 13. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. april 2008 Ja,mange gode tips her!!! Ble skikkelig sulten jeg )
Gjest Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 2 kyllingfileter/fiskefileter (eller annet kjøtt) 100 g bacon 1/2 boks (100 g) baconost 1/2 boks rømme eller creme fraiche 1,5 dl fløte Salt og pepper Grønt krydder Hvitløk Ost Blomkål 1/2 purre 1/2 løk stek kyllingen lett på begge sider. Legg den i en ildfast form. Legg blomkålbuketter rundt. Stek baconet godt. Ha det over på en tallerken. stek løk og purre. Ha rømme, fløte og baconost i pannen, rør godt. Krydre med salt, pepper, hvitløk og grønt krydder. Ha sausen over filetene. Strø bacon på toppen. stekes på 200 grader i 30 minutter. strø så ost på toppen, og stek 10 minutter til. server med pasta eller salat. denne mente du nok
NoDoubt Skrevet 13. april 2008 #11 Skrevet 13. april 2008 -Skomvær fiskesuppe. Den ekstra gode oppskriften som står bak på posen. Erstatter ikke fløten med creme fraish men bruker begge deler. -Kjøtt, kylling o.l med baconpoteter. Skjær poteter i båter. Dypp den i marinade (olivenolje, timian og salt). Legg potetene på steikebrett. Ta over strimler med bacob. Ost på toppen. Det er snadder!
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 13. april 2008 #12 Skrevet 13. april 2008 tusen takk kjipe-laila:D
minami Skrevet 13. april 2008 #13 Skrevet 13. april 2008 Pølsegrateng: Kjempeenkelt. Pløser makaroni løk paprika mais Ketchup tomatpure krydder ost Kok makaronien hakk opp de andre tingene og ha alt i en ildfast form med ost oppå toppen la stå i ovenen til osten er gyllen. Lag en saus av kethup, tomatpure og krydder og bland inni før det stekes.
Muffinsmamma Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 kjøttdeig av lam eller svin løk kanel salt og pepper olje rød currypasta kokosmelk en boks hakkede tomater ris sett på ris. ta en jerngryte, ha i olivenolje og en teskjed currypasta. la frese litt. tilsett tomatboks og kokomelk, ikke hele, kanskje halve boksen.. la koke opp med en liten bit buljong. riv en løk og bland sammen med kjøttdeigen. ha i litt kanel. form små kjøttboller og legg dem i gryta. putre 10-15 min. servér med ris, gjerne litt hakket koriander på toppen.. nam.
Jenny-penny Skrevet 13. april 2008 #15 Skrevet 13. april 2008 Fiskeform seifileter rød,gul og grønn paprika fløte hvitløk og litt ost Stek paprikaen i skiver, med løk og ferskhakket hvitløk. Legg filetene i en ildfastform, legg de stekte grønnsakene oppå og hell så fløte over. krydre med salt og peper og strø litt ost på toppen! Stek i ovnen ca 20 min Dette er lettvint og smaker helt fantastisk, både mann og barn liker det. Server med ris, brokkoli. nam-nam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå