Gå til innhold

Jeg er så sliten!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her inne virker det som det er helt tabu og si at man er sliten fordi man har baby.

Men nå er jeg så sliten at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg..Lille gullet mitt sover 3 timer sammenhengende på kvelden, ellers sover han kun halv time til 3 kvarter om gangen

Er det noen som har noen råd eller noen trøstende ord om når det kommer til å bli bedre (6 uker nå)?

Sitter å gråter hver natt fordi jeg er helt utslitt, får da veldig dårlig samvittighet ovenfor sønnen min. Vet ikke om han forstår så mye, men tenker at siden han skjønner smil så skjønner han gråt også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter at de er 6 uker får de mer skille mellom natt og dag. Ofte sovner de tidligere på kvelden (rundt 19-tiden) og kan da sove litt lenger i ett strekk. Hvis du er veldig sliten bør du legge deg sammen med babyen da, slik at du får litt sammenhengende søvn.

Ellers lønner det seg å innrette seg best mulig etter babyen i denne perioden. Samsove og amme liggende slik at du ikke vekkes så mye, kjøpe et bæresjal - der roer babyen seg ofte fordi den føler seg trygg, og da kan du få armene fri og få gjort litt praktiske nødvendigheter.

Det er lov å være sliten og overveldet, og det gjelder å be om hjelp og avlastning - ikke sett prestisje i å gjøre alt selv!

Skrevet

Stakkars deg! Har full forståelse for at det er veldig slitsomt. Og det er LOV å si at man er sliten. Betyr ikke at man er dårlig mor eller ikke er utholdende av den grunn. Er vanskelig å si når han kommer til å sove lengre, det er veldig forskjellig fra barn til barn. Det kan hjelpe å gi han mat kun til faste tider. Hver 3.-3 1/2 times mellomrom, innføre litt rutine. Noen sier at morsmelktilegg på kvelden kan hjelpe litt og. Ofte sover de bedre om natten fra 6-8 uker og fremover. At han våkner så ofte kan også komme av at han ikke er helt mett mellom hvert måltid. Kan prøve en natt, ved første gang han våkner, amme på det ene brystet, få han til å rape, la han ta på det andre brystet, evt skifte bleie om nødvendig (men best om ikke det trengs), og om du skifter, så prøver du å gi en siste gang til før du legger ham i sengen igjen. Det kan også hende du ikke har så mye melk. Jeg vet ikke hva mer jeg kan si av råd. Har ikke super erfaring selv. Mor til en på 7 1/2mnd. Håper det kommer seg! Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar. sover samtidig med han da han kun sover sammenhengende tre timer en gang i døgnet.

ang morsmelk tillegg på kvelden. har det samme effekt om jeg pumper meg tidligere på dagen og gir han det i tillegg til pupp om kvelden?

Skrevet

Full forståelse herfra også! Man blir helt utslitt av mangel på søvn! Ikke uten grunn at dette benyttes som torturmetode!

Når det gjelder tillegg på kvelden er MME mer tungtfordøyelig enn MM, derfor varer mettheten lengre, men har også hørt at en ekstra tår med MM som du har pumpet tidligere på dagen vil gi litt ekstra å sove på. Og du; det blir bedre! Enten plutselig, eller mer gradvis!

Lykke til!

Skrevet

Åh jeg kommer aldri til å glemme den første tiden! Her var det mat minst annenhver time hele døgnet. Mange tårer og helt utslitt mamma... Pluss at han hadde kolikk i tre uker.. Fikk kun en time sammenhengende søvn og det var helt for j****

MEN jeg kan trøste deg med at DET BLIR BEDRE! Nå skjønner jeg ikke hvordan jeg holdt ut. Det var rundt to mndrs alder han endret seg og kunne sove lenger den første perioden på natten. Og begynte å legge seg tidligere og tidligere (av seg selv, ikke noe vits i å fremprovosere det). Fant mere roen og det kunne gå tre timer mellom hvert måltid på dagen også. Begynte også med mme tillegg på kvelden, mulig det spiller inn litt..

Ellers kan jeg råde deg til å prøve smokk! De første mndene ville ikke vår ha den, men etter et par dager med pushing ble han veldig glad i den. Den roer mange barn veldig. Legg noe mykt ved hodet når bebien skal sove, vår er helt avhengig av en bamse som han trykker hodet inn i når han sover.

Jeg trodde aldri det skulle bli bedre og var kjempe deppa en periode, men det BLIR bedre::))

Lykke til og tenk positivt!

Skrevet

Jeg love lover :-) DET BLIR BEDRE!!!!!! Snart kan du begynne med litt gröt og han vil sove lenger på natten da forhåpentligvis! Og du, det er lov til å si at man er sliten! Tror pappan bör stille opp litt på kveldene så du kan sove noen timer ekstra da! (Om han fins i närheten da!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...