Gå til innhold

Middagstips med reker????? (ferske) Hjeeelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror han fiskeren jeg kjøpte reker av var bakfull eller noe...

Skulle ha 2,5 kg...

Nå har vi spist, 4 voksne og to unger..spist MASSE....

Veide det som var igjen... 2 kg....

Og de er ikke holdbar lengre enn i morra... trenger noe jeg kan bruke de i til middag....

Tips??? Anyone???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med fiskesuppe?

ha rekene i når det er ca 2-3 min igjen av koketiden.. knall godt :)

Gjest irismor
Skrevet

Rekecoktail med hvitlpksbaguetter

Fiskepudding, hvitsaus, terteskjell og reker

Min rekegryte med paprika, løk, sopp, hermetisketomater, paprikapulver, karripulver og reker. Serveres med ris og hvitløksbaguetter.

Si ifra så skal du få oppskrift.

Skrevet

Om de var kjøpt ferske er det vel fullt mulig å fryse dem før de blir dårlige. Og forøvrig så er pizza snadder med reker, samme med fiskegryte eller suppe.

Skrevet

1 boks hermetiske tomater

1 purre

4 gule epler

3 ts CURRY (ikke karri)

1 -3 ss creme fraische

kutt grønnsakene og stek dem og tilsett krydder, tilsett hermetiske hakkede tomater og kok opp med creme fraische.Smak til med mer curry eller mer CF. Helt til slutt tilsetter du rekene ,bare så de blir varme. Veldig godt med krepsehaler oppi også!

Skrevet

I pasta er det godt med reker..bare med fløte og litt dill kanskje? Eller reker i hvitløk? frese litt chilli og (mye) hakket hvitløk i god olivenolje i stekepannen. Hell rekene i sammen med litt salt ( kommer an på vor salte rekene er) og rist de rundt litt slik at de blir varme men ikke seige. server med fersk loff som du dypper i oljen

Skrevet

Takk takk:)

Vil gjerne ha oppskrift Irismor:)

Kan ikke fryse de da!!!!... Ækte norlænninga et ikke frosne ræka..... hehehe.... Smaker viskelær....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...