*ale* Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Tror han fiskeren jeg kjøpte reker av var bakfull eller noe... Skulle ha 2,5 kg... Nå har vi spist, 4 voksne og to unger..spist MASSE.... Veide det som var igjen... 2 kg.... Og de er ikke holdbar lengre enn i morra... trenger noe jeg kan bruke de i til middag.... Tips??? Anyone???????
Poteto Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 hva med fiskesuppe? ha rekene i når det er ca 2-3 min igjen av koketiden.. knall godt
Gjest irismor Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Rekecoktail med hvitlpksbaguetter Fiskepudding, hvitsaus, terteskjell og reker Min rekegryte med paprika, løk, sopp, hermetisketomater, paprikapulver, karripulver og reker. Serveres med ris og hvitløksbaguetter. Si ifra så skal du få oppskrift.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Om de var kjøpt ferske er det vel fullt mulig å fryse dem før de blir dårlige. Og forøvrig så er pizza snadder med reker, samme med fiskegryte eller suppe.
Jenny-penny Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 1 boks hermetiske tomater 1 purre 4 gule epler 3 ts CURRY (ikke karri) 1 -3 ss creme fraische kutt grønnsakene og stek dem og tilsett krydder, tilsett hermetiske hakkede tomater og kok opp med creme fraische.Smak til med mer curry eller mer CF. Helt til slutt tilsetter du rekene ,bare så de blir varme. Veldig godt med krepsehaler oppi også!
jordbærsjokolade Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 I pasta er det godt med reker..bare med fløte og litt dill kanskje? Eller reker i hvitløk? frese litt chilli og (mye) hakket hvitløk i god olivenolje i stekepannen. Hell rekene i sammen med litt salt ( kommer an på vor salte rekene er) og rist de rundt litt slik at de blir varme men ikke seige. server med fersk loff som du dypper i oljen
*ale* Skrevet 13. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2008 Takk takk:) Vil gjerne ha oppskrift Irismor:) Kan ikke fryse de da!!!!... Ækte norlænninga et ikke frosne ræka..... hehehe.... Smaker viskelær....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå