lille krapyl=) Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Min mann jobber offshore. 3 på og 3 av. Han har vært ute på byen forrige helg og i går. Han kom hjem i halv 6 tiden i dag tidlig. I dag stod jeg opp med lille kl 0730. Vekte mannen kl 11, slik at jeg kunne legge med nedpå 1.5 time. Jeg følte meg ikke helt bra. Stod opp og da hadde de vært på trilletur. Lille la seg halv to for å sove. Da måtte mannen ha en time til på øye. Kl tre var jeg inne å vekte han, da måtte han bare ligge en halv time til. Kl 4 var jeg lei av å vente, så vi tok bilen for å fylle diesel. Får da en drittsur mld for at jeg ikke sa i fra at vi dro (?!). Føler at hele dagen går vekk i den sovingen hans når han har vært ute. Jeg ønsker at vi skal kunne finne på ting sammen som en familie. Blir bare til at vi overlapper hverandre i stede. Konfronterte han med det og den sure mld hans. Han ble drittsur og dro. Er han heeeeelt på jordet, eller er jeg? Greit at han går ut, men han trenger da ikke sove bort hele dagen derpå? Det går jo utover hele familien. Ting endrer seg litt når man får barn. Jeg gjør aldri sånt lenger, fordi jeg VET at barnet mitt trenger meg dagen etter. Kan gå ut, men har hele tiden i bakhodet at jeg skal vært oppegående dagen etter. Slik tenker visst ikke mannen.
*ale* Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Enig med deg faktisk. Kan også ta en tur ut eller på fest men drar hjem tidlig slik at jeg kan være i form til ungene neste dag... En gang i blandt kan det jo være lov å ta`n helt ut og da trenge en kræsje dag neste dag men ikke så ofte...
Trebarnsmamma30 Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Synes det er litt drøyt å komme hjem så sent som halv 6 jeg da når en har familie hjemme, ikke rart en blir trøtt neste dag da..
minimegogtrollet Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 min samboer jobber også offshore. Vi prøver å gå ut sammen når han er hjemme, om vi MÅ ut. Egentlig trives vi godt hjemme. Selvfølgelig er han ute sammen med kamerater sånn av og til, og det er jeg også. forskjellen på oss er at han er like frisk og fin dagen etterpå og står opp tidlig! jeg derimot kan ligge til midt på dagen og fungerer ikke før langt ut på ettermiddagen. derfor har jeg tatt konsekvensen av det, og går kun ut når jeg vet at datteren vår skal sove hos besteforeldrene sine, eller at sambo har sagt han kan ta ansvaret. Det sier seg selv at jeg går minimalt ut- en må rett og slett ta ansvar når en får barn. Jeg er helt enig med deg, synest ikke at du over reagerer på noen som helst måte. han må også huske på at du har en 24 timers jobb når han er ute på jobb, og at dere må trekke lasset sammen, det er tøft å ha en mann som jobber offshore. Mye av ansvaret ligger på deg. du trenger all den oppbakkingen du kan få. og ja, det er jo mye gøyere å finne på ting sammen en søndag, og ikke bare overlappe hverandre.
Amy=) Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 det høres ut som om du beskriver min mann!!! Han skal alltid ha en halvtime på øyet.Men hans halvtime stemmer ikke overens med min. Blir som regel 2 til 3 timer. Utrolig irriterende. Jeg sitter som regel hjemme hver helg alene med barna(3 stk) bare for at han skal noe. Og når han er jo selvgølgelig sliten når han først er hjemme. Vi har pratet mye om dette, men bedringen han lover holder aldri i lengden. Så det er mannfolka som er helt på jordet ikke vi!!!!
mamman til to gutter Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Samboeren min er så sjeldent ute at det ikke gjør meg noe om han da sover lenge dagen etter, men han er aldri ute så lenge som til 5.30 og fungerer ca som normalt fra 11-12-tiden, hvertfall de fleste gangene. Jeg ville ikke diskutert det noe mer i dag, men satt meg ned en kveld senere i uka (før neste helg) og snakket med han når han ikke er så trøtt og du ikke fullt så irritert (som jeg skjønner veldig godt at du er). Minn han på at du har barna hele tiden mens han er på jobb og at du kan tenke deg avlastning når han er hjemme og at dere kan få familietid sammen i helgene. Foreslå feks at han kan gå ut en gang i de periodene han er hjemme og at han da skal kunne fungere som en familiefar fra feks kl12, hvis han da fortsatt er trøtt og dårlig, så får han holde det for seg selv og heller legge seg tidlig på kvelden igjen. I tillegg kan dere avtale at du en gang i løpet av tiden han er hjemme også skal ha mulighet til å gå ut (og vil du ikke gå ut på byen, så finn på noe sammen med venninnene dine eller bare sov lenge om morrgenen og ta en ekstra lang dusj). Tror det er dumt å nekte han å gå på byen i det hele tatt, men greit å begrense det og vite at han kan fungere normalt hvertfall halve dagen etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå