Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Noen som vet sånn ca hva prisen på en babybjørn bæreselem er? Er det noen som har god erfaring med den?? vurderer å kjøpe en.
-Ma78- Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Husker ikke hva vi betalte men du kan få kjøpe min:) seriøst, jeg bruker den ikke.....
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 den billigeste koster 699.. men får jo dyrere, har sett noen til ca 1300 el noe.. vi har den billigste (å sikkert den enkleste), er veldig fornøyd.. jenta vår storkoser seg veldig i den:)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 hva heter den som du har da? den billigste:p?? trenger en bare for å kunne få gjort litt i huset på dagtid, så trenger ikke en komplisert å dyr en..
mamman til to gutter Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Husker ikke hva vi betalte for vår, men vil anbefale deg å ikke kjøpe den enkleste. Vi har babybjørn activ og den og den nyeste jeg ikke husker hva heter har mye bedre støtte i ryggen for den som bærer enn de andre og derfor mye bedre å bruke. Husk i tillegg å stramme selene godt rundt deg selv som du ville gjort om det var feks en ryggsekk, ser veldig mange med løse seler og da får man ikke belastningen fordelt godt nok. Hvis man ikke bærer veldig mye, så er babybjørn en veldig god bæresele og en av de få (mulig den eneste) hvor babyen kan sitte og se utover også når de kan holde hodet selv. Ulempen med den er at man ikke bør bære så lenge av gangen med den fordi den ikke er optimal for hoftene til babyen (direkte livsfarlig om du spør noen her inne...). Vi har brukt vår når vi har vært ute og reist og noe hjemme når mini ikke har villet ligge alene mens jeg har gjort husarbeide feks og har vært veldig fornøyd med den tili det. Hvis du tror du kommer til å bære mye vil jeg heller anbefale feks mei tai eller ergo, har en ergo sele jeg har prøvd noen ganger og klarer helt greit å bruke den med mini på magen, men sliter med å knyte han på ryggen alene. Ergo har jeg aldri prøvd, men har hørt mye skryt av den.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Du vet at det fins alternativ som Ergo og Beco og Meitai, som er mye bedre for ryggen din, mye bedre for hoftene til babyen og de varer til barnet ikke trenger å bæres lenger. Babybjørn kan bare brukes en halvtimes tid om gangen rett og slett fordi den ikke er utformet riktig, i andre bæreseler kan barnet sitte i nærmest ubegrenset tid. Jeg fikk helt sjokk når jeg oppdaget hvor mye mer behagelig Meitai var i forhold til BB. Så min anbefaling er: kjøp noe annet enn Babybjørn!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Babyen kan sitte utovervendt i mange flere bæreting enn babybjørn altså. Men behovet for det er uansett ikke så stort siden man kan bære på ryggen.
-Ma78- Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 vet ikke hva den heter men du kan få kjøpe min for 400 kr:) mener den kostet 7-800 el noe.
mamman til to gutter Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Nei og jeg synes heller ikke, med den lille erfaringen jeg har med meitai, at det å bære på ryggen på noen måte blir det samme som å bære med ansiktet til babyen ut med babybjørn. Babyen får mye bedre oversikt ved å sitte utover i babybjørnen.
Gjest Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 Først og fremst: Kjempebra at du vil bære babyen din, det er en veldig god kilde til å få god kontakt med babyen og det er jo så herlig! Om du føler at du kjenner babybjørn best, så er det jo ditt valg om du vil gå for den. Jeg personlig prøvde bb en halv gang, og siden da har jeg aldri brukt den. Det er like før jeg kaster den altså! Bb gir en merkelig hoftestilling for babyen, og det ser ikke godt ut for en baby å bare dingle i lufta (som jeg faktisk synes det ser ut som babyen gjør, den bare henger der jo!). Det er også i veldig mange tilfeller vondt for bæreren, fordi den ikke fordeler vekta godt nok. Mange sier at de ikke kan bruke den lenge fordi den blir for tung og vond. Jeg brukte elastisk sjal de første 6mnd av babyen min sitt liv, etter det gikk jeg over til mei tai på rygg. Babyen har kjempegod oversikt, har god kroppskontakt med bærer, og sitter behagelig. Jenta mi sovner ofte i meitaien (og det gjorde hun i sjalet også), jeg har enda ikke sett en baby sove i babybjørn. For å komme med en konklusjon; jeg forstår at mange velger bb fordi det er et kjent merke og at det er det "alle" har. Men jeg vil anbefale deg å prøve andre bærealternativer, folk begynnner å få øynene opp for mer behagelige bæreting nå, så man kan se mye rart rundtomkring. Lykke til:)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 13. april 2008 #11 Skrevet 13. april 2008 Anbefaler å kjøpe den active-selen hvis du skal ha babybjørn. Den har ekstra støtte til ryggen så du blir ikke så lett sliten av den. Den koster 800-1000 kr, men fås nok kjøpt brukt.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #12 Skrevet 13. april 2008 Hvis man bærer høyt nok kan babyen se over skulderen, kjempe god utsikt da. Men hvorfor skal en liten baby ha så god oversikt egentlig? Babyer suger jo til seg alt og det er vel greit å skjerme de litt for inntrykkene? I allefall greit å la bayen ha muligheten til å snu seg vekk inntil deg om h*n vil det. I sjal, obi og ringslynge kan babyen også sitte fremovervendt.
Audacious Angel Skrevet 13. april 2008 #13 Skrevet 13. april 2008 Om du skal ha den for å få gjort ting i huset så er den nok ikke så praktisk siden du bare kan ha den på magen. Jeg kan gå og vaske og lage mat med mei tai, for da har jeg knøttet på ryggen veldig kjekt. Også pleier han ofte å sovne når jeg bærer sånn og da tar jeg han bare forsiktig ned og legger han i senga. Supert. Jeg syns egentlig det er litt ille når jeg ser disse minste babyene som blir båret md ansiktet ut på shopping med mor... tenker det må være veldig slitsomt med alle de inntrykkene de får uten noen mulighet for å vende seg bort og gjemme seg litt.
Oktoberbolle Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 Mei tai er en flott oppfinnelse! Jeg har ikke prøvd en Baby Bjørn active. Men jeg har en Patapum Baby bæresele, og den bruker jeg svært ofte! Den er billig og god og enkel å bruke, og baby sitter godt.
Oktoberbolle Skrevet 13. april 2008 #15 Skrevet 13. april 2008 (Har også en Baby Bjørn av den enkleste typen, som vi fikk. Snuppa (6 mnd) er førnøyd hun, men jeg synest den er for tøff mot nakken min og jeg liker ikke helt hvordan hun henger i den.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå