Gå til innhold

Nå har jeg akkurat svelget en angrepille...:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trist, egentlig. Har hatt sex både i går og i dag uten prevensjon, og har el i dag. Hvis jeg ikke hadde tatt pillen ville jeg sannsynligvis blitt gravid nå...har blitt det på første forsøk begge gangene før.

Termin ville vært 9. januar 2009. Rart å tenke på. Håper nesten at pillen ikke virker. Men forholdet vårt er så dårlig at det ville vært uansvarlig å bli gravid igjen. Hm, mange rare tanker nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ei venninne som hadde tilfeldig sex i helga, men eggløsning i går :)

Så henne kjørte jeg på apoteket i går for å kjøpe en pille..så håper virkelig for hennes skyld den virker hehe..

Men du skal ikke tenke slik..blir nesten som å tenke ..hadde dere brukt kondom..så hadde det vørt slik..visst vi ikke hadde brukt kondom så ville jeg blitt gravid nå med termin da og da..tenkt på det som prevensjon du..

Du har jo ikke akkurat tatt abort hell da..

Skrevet

Nei det er jo sant, det er ikke abort. Men det føles nesten som abort, siden jeg blir så lett gravid. Kjipt!!

Det går nok over, men det er rart med disse tankene:-)

Skrevet

Mange rare tanker blir det alltid,men jeg syns du gjør noe fornuftig siden du sier det ikke ville vært riktig å få barn nå.

Men litt tanker SKAl det jo bli også. Hadde nesten vært rart viss ikke..

Ha en fin dag:-)

Skrevet

Har du eggløsning nå virker ikke angrepillen...For angrepillen utsetter eggløsningen....Stod om det i vg for en tid siden..

Skrevet

Men altså..Man blir jo bare gravid rundt eggløsning uansett hvordan en ser på det, så dersom ikke angrepillene fungerer under eggløsning, hadde det jo ikke hett angrepille? eller hur?

Skrevet

Angrepillen utsetter eggløsningen om en har sex FØR eggløsningen.Har en allerede hatt eggløsning virker ikke pillene...Si at du har eggløsning idag, sex idag,tar pille, da virker de ikke...Var om det i avisen at folk egentlig ikke forstår virkningen av pillene...

Skrevet

Hvordan virker angrepillen?

Angrepillen er en høydose progesteronpille, som virker på tre måter. Den hindrer eggløsning, hindrer spermen i å befrukte egg og hindrer at befruktede egg fester seg i livmoren.

Fra felleskatalogen:

Postinor 1,5 mg tablett antas å forhindre graviditet ved å forhindre eggløsning, forhindre at sædcellene befrukter et egg eller forhindre at et befruktet egg fester seg i livmorveggen.

HVORDAN DU BRUKER NORLEVO

NorLevo kan tas når som helst i menstruasjonssyklusen.

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/P/Postinor_Medimpex_94418/index.html%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0

og

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/P/Postinor_Medimpex_94418/index.html%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0

Skrevet

Så dere som hevder at angrepiller ikke virker etter eggløsning tar feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...