Gå til innhold

Andre som har hatt dette problemet? Ang amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 8,5 mnd nå og jeg har ammet henne siden hun ble født - hun har ikke ville tatt flaske og jeg har slitt med å få i henne fast føde - men ammingen har aldri vært noe problem.

Nå styrer hun på med tenner, og har fått frem en oppe og to nede. Den siste oppe har ikke kommet gjennom enda, og plager henne skikkelig. Siden onsdag har jeg ikke fått henne på puppen i det hele tatt - hun nekter plent og vrir seg unna og hyler når jeg prøver.

Ikke vil hun ha flaske eller kopp el heller, så det er meget begrenset hva jeg får i henne av væske. Prøver å pumpe meg, men det er ikke mye jeg får ut - maks 100 ml på et døgn fra begge sider...og jeg er redd jeg snart mister melken. Har prøvd å gitt henne det jeg har pumpet ut, men det vil hun ikke ha. Har fått i henne litt vann fra vanlig glass, men er ikke så mye hun får i seg. Avføringen hennes er veldig hard selv om jeg gir henne sviskemos og Duphalac i grøten. Hun spiser for første gang godt med fast føde da, så det er jo noe...men jeg håper-håper-håper bare hun har lyst å ta puppen igjen snart. Jeg er skikkelig trist for at hun ikke vil lenger, og jeg savner det skikkelig. Det viktigste er jo at hun bør jo få i seg mer væske enn det hun gjør nå, men jeg skjønner bare ikke hvordan.

Andre som har hatt det sånn? Noen som har fått dem til å ta puppen igjen, eller er det slutt på ammingen? Hvordan skal jeg i såfall klare å opprettholde produksjonen? Jeg pumper og pumper, men det hjelper jo lite...hadde hun bare fått i seg litt mm fremover så...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt...noen tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...