Gå til innhold

Guttens stemor har visst vunnet 7.8 mill.--livet er urettferdig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg og sønnen min i en leid kjellerleilighet og har IKKE god råd...lever på Uførestønad.

Ble skilsmisse pga utroskap av eksmannen min...og nå fikk jeg høre at dama til eksmannen min har vunnet 7.8 mill for en stund siden.....

Snakk om å sitte bra i det!!!!!

Forventer jo ikke at hun skal dele ut til meg...men hadde det ikke vert "normalt" om hennes stesønn hadde fått noe på konto?....Da sønnen min desverre ikke er så høyt prioritert hverken i hennes eller eksmannen min sitt liv så tviler jeg vell.....

Men er det unaturlig av meg å tenke at når de har fått så mye så hva med en sum til sønnen hans og liksom.....?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har vel ikke krav på å gi noe til sønnen din når hun ikke er i slekt med han..

Skrevet

Jeg ville ikke si det er natulig å sette penger på sine stebarns konto selv om man vinner mye penger i Lotto. Hvorfor skulle hun det? I et sånt tilfelle ville i hvertfal jeg heller spart noen av pengene som gutten eventuelt kunne få når han skulle etablere seg med hus og egen fammilie eller noe i den dur. Uansett er det hun som har vunnet så er det jo henne penger. Hun kommer sikkert til å møte mange som synes hun burde gi penger til dem. Håper for hennes del hun har mot til å gjøre det hun selv har lyst til uten så mye hensyn på hva andre forventer.

Din sønn får sikkert noe glede av pengene. Kansje de flytter til et fint hus med stor hage, får råd til ferier eller anet han får glede av.

Skrevet

Jeg vil tro at det faller henne naturlig at hun spanderer litt ekstra på han når han er hjemme hos dem... Men ville ikke tenkt at hun skulle sette inn litt på kontoen hans nei.. Ikke noe jeg hadde forventet i det hele tatt..

Livet er og blir tidvis urettferdig..

Skrevet

Får det til å høres ut som jeg er "grisk" men hun er samboer med barnes far og de har kun hennes sønn og hans sønn--- så vil jo ikke si at stesønn er så fjernt i "slekt" at man ikke ville synes det var naturlig.

Skal ikke legge ut så mye her...men de har ikke sønnen med på ferier eller noe..så han får nok lite glede av dette...det som skjer nå er at faren jobber mindre...og sønnen får mindre av faren.

Vi er alle forskjellig ja-

Skrevet

Hvordan kan du vite at det er det soms kjer??

Hvorfor ta sorgene på forskudd!??! Tenk positivt.., kanskje du blir overrasket.. =)

Skrevet

jeg syn i grunn ikke at det er natulig at stemor gir småen penger på konto

Skrevet

hun har faktisk ingen grunn til å gi sønnen din penger, men skjønner deg lell da:)

Skrevet

Skjønner at det kan føles litt sårt dette.

Haddde jeg vært dama, så hadde jeg gledet meg til å komme på døren din og gitt deg og sønnen din noen hundre tusen. Tenk for en gleeede det ville vært både for meg og deg og sønnen din!!!

Penger er ikke alt, men det gjør hverdagen enklere, det skal være sikert og visst.

klem til deg!

Skrevet

Tror du gjør lurt i å klare å glede deg på andres vegne...

Klart det føles urettferdig, men man kan ikke gå rundt å tenke sånn hele tiden. Da blir man bare mer og mer bitter.

Hadde forøvrig aldri forventet at stemoren til datteren min skulle hive penger etter henne om hun hadde vunnet noe.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hm.. jeg forstår at du synes dette er sårt, og jeg kan bare svare på mine egne, og sambo sine vegne. Hadde min sambo vunnet 8 mill i Lotto, så hadde min datter fått like mye penger inn på konto, som vår sønn.

Men, ikke alle prioriterer likt, og når sønnen din tydeligvis er nedprioritert fra før, så ville jeg ikke holdt pusten..

Skrevet

Palmesus, det hadde kjæresten min gjort også.

Men jeg hadde likevel ikke forventet det av stemor. Man kan bare ikke forvente sånne ting, det er ikke vits.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, men så tenker jeg sånn da... Snuppa bor her sammen med oss... om hun IKKE hadde bodd her, så er det ikke sikkert... Eller, jo... Men han hadde ikke satt inn pengene på en konto som BF og nye dama disponerte... Det måtte vært en vi disponerte...

Skrevet

Hadde jeg vunnet så mye penger hadde jeg satt inn av penger til vårt felles barn og mannens særkullsbarn. Men det ville ikke ha vært snakk om at de skulle bruke de pengene nå, det er noe som skulle ha finansiert utdannelse osv.

Ellers så ville nok alle barna ha fått mer hos oss av ting og tang, feriereiser, større hus osv. Men det er ikke noe som mor ville ha merket noe til.

Synes ikke du kan kreve noen ting. Det får være opp til stemor hva hun velger å gjøre. Livet er urettferdig, dessverre.

Skrevet

Jeg ville ikke satt penger på konto til mine egne barn en gang jeg, derfor høres de tsært ut å forvente at det settes penger på stebarnas konto.

Om farten beggynner å jobbe deltid pga dette kan du sansynligvis kreve at bidraget blir uendret. Det er ikke bare fars fakktiske inntekt som har betydning. I spessielle tilfeller tas det utgangspunkt i hva han kunne tjent.

Du høres litt grisk ut i hovedinlegget, men det ser jeg ikke bort fra at jeg hadde hørtes ut også i tilsvarende situasjon. Lett å bli litt misunnelig.

Skrevet

Jeg hadde ikke forventet noe fra stemor til mine barn, men det er lov å håpe:) hehe

Jeg hadde absolutt satt inn like mye til stebarna som mine egne, men nå har jeg et nært og godt forhold til dem som jeg vet vil være like sterkt og nært resten av livet...uansett hva som skjer...Både jeg og mannen min er veldig opptatt av at alle barna "våre" skal ha likt!

Skrevet

Det er mange her som oppfatter meg som grisk...det er ikke meningen!!

Og som det også er skrevet før så er desverre sønnen min allerede nedprioritert i den familien.

jeg har selv opplevd å være stemor...og jeg gjorde ikke noen forskjell på egne eller stebarn.

Syns det er utrolig vondt om sønnen skal oppleve at han ikke er med i kjernefamilien...men en outsider....

Er bare lei meg på sønnen sine vegne...at hverken far eller stemor gjør noe for å skaffe et bra forhold til han - og det er uavhengig av pengene og det.

Skrevet

Tja, å gå inn i et forhold med en mann som har vært utro mot en partner engang vil jeg ikke akkurat si at han er et kupp... ;)

Men hadde aldri i verden tenkt tanken engang at hvis stemoren til min elste hadde vunnet i lotto at hun ville sette noe på min datters konto eller forventet noe som helst ekstra egentlig.

Det er jo ikke faren til gutten som har vunnet så det er vel opptil henne hva hun ønsker å gjøre med sine penger.

Men at du syns det er kjiipt når du selv sliter, det skjønner jeg godt. Men det er vel bare å spille litt lotto selv og håpe på det beste :)

Skrevet

Han var ikke utro når jeg gikk inn i et forhold med han....men han var utro mot meg i ekteskapet- med hun som nå er hans samboer..

De har felles økonomi så vil jo tro det kommer han til gode.

Spiller Lotto selv så får bare håpe:)

Skrevet

Selv om hun har vunnet penger og alt er vel og bra nå, så kan dette fort snu....

Ikke misunn noen penger, selv om prnger kan løse endel, kan det også skape mye uro, spild og uvennskap.

Lær deg å komme vidre i ditt liv selv,...om eksen din ikke vil delta SYND for han. Han går glipp av det største som finns. Ubetinget kjælighet fra sitt eget barn.

Kanskje det ligger noe på lur for deg i fremtiden.... så dvel ikke ved slike tanker....

Skrevet

Synes det lukter sjalusi hele veien, klart det er mye penger, men det verste er når folk blir sjalu! Vi har hatt en god nabo som vant en god del penger mens jeg enda bodde hjemme hos foreldrene mine, de pusset opp hus og hjem og heldigvis var de de samme folkene og gjorde ikke stort ut av at de hadde vunnet masse penger.

Bedre at folk er som de er om de vinner masse penger.

Skrevet

Jepp, det var egentlig det jeg mente. Hun fik katta i sekken når hun gik inn i et forhold med en som har vist at han klarer å være utro ;)

hehe, jeg er jo så A4 at jeg mener at man bør avslutte forholdet man allrede er i FØR man blir sammen med en ny person. Once a cheater... always... heheh..

Skrevet

Hadde ikke satt en krone inn på en konto som du disponerer, i allefall. Hadde vel i såfall lagd min egen konto for ham.

Skrevet

Tja...hadde jeg vært stemor og vunet så¨hadde jeg nok gitt litt til partneren som han kunne satt inn til sine barn på sperret konto i barnas navn...men nå er jeg litt "snill" også....

Skrevet

jeg hadde heller ikke satt inn penger på konto som du disponerer...hvis så tilfelle at hun hadde gjort det så tror jeg du kanskje hadde vært raskt ute med å "lånt" litt av pengene til gutten din ikke for å være spydig men det tror jeg faktisk!

skjønner at du er sjalu siden du ikke har så god råd osv......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...