Gå til innhold

Mye "skremselspropaganda" her altså..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her somm ikke har hatt SA eller MA eller hva nå alt sammen heter for noe?

Jeg er gravid for aller første gang, men sitter jo mer og lurer på når det skal gå galt, for det virker jo som alle "mister", hvis dere skjønner hva jeg mener..

Ikke noe vondt ment til dere som har hatt SA eller MA, for jeg kan tenke meg at det er helt forferdelig, men det er bare så skummelt for sånne som meg, som bare er overlykkelig over å ha klart å bli gravid etter en lang stund med prøving, men nå er jeg bare bekymret...

Kan noen fortelle meg at det kommer til å gå bra?

Bare siden jeg trenger å høre noen solskinnshistorier også;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kommer til å gå helt fint:) ikke bekymre deg, det er mange som ikke opplever dette, er bare litt fremtredende her som alle møtes og vil snakke om det. en venninne av meg blødde til og med de første mnd, og med henne har det gått helt fint, hun har termin idag:)

Skrevet

Jeg også er gravid for første gang - og det er spennende, flott, skummelt, slitsomt, fantastisk...

Jeg er i uke 10 nå - og ingenting tyder på at noe er galt.

Noen dager bare gleder jeg meg over at jeg er gravid og synes jeg er verdens heldigste jente, noen dager er jeg sliten, lei og oppgitt og lurer på hva jeg egentlig har satt igang - andre dager igjen er jeg nervøs, lei meg og bekymret... Og vet du hva, jeg har slått meg til ro med at sånn er det å være mor. Vi er kanskje ikke mødre enda, men vi er på vei... Og disse følelsene kommer til å være med oss resten av livet. Vi kommer til å være lykkelige og redde, tilfredse og engstelige - om hverandre.

Jeg kan ikke love deg at dette kan gå bra, det kan ingen. Men, det gjør som oftest det. Og for hver dag er sjansen større...

Som ei annen jente her inne skrev: vi kan ikke gå å være redde 1/3 av svangerskapet, og det er veldig bra sagt.

Vi må prøve å nyte denne tiden:) Vi er jo så heldige å bære på en liten skatt:)

Jeg er ikke inne her så mye, leser sjelden disse sa/ma innleggene - fordi jeg ikke orker. Men de som har opplevd dette må også få lov å prate om dette synes jeg. Men når du leser vg på nett, leser du ikke alle nyhetene der heller... Det er lov å plukke ut det man har lyst til å lese om:)

Lykke til, kos deg og nyt tiden med voksende mage - det går som oftest bra:)

Skrevet

Flaks for meg at du skjønte hva det var snakk om her, Ina25♥med gull i magen.

Eller kanskje ikke!!!

Skrevet

Vet du, tenk heller at når det har gått dårlig med så mange så må det gå bra med meg, for statistisk sett så skal det jo helst gå bra.

Vet det er en litt egoistisk tanke, men hjelper det for deg så er det verdt det:)

Skjønner man blir engstelig. Selv har jeg tatt en SA og det var før jeg hadde vært så mye her inne. Etter det så tenkte jeg sånn at nå går det bra og sånn som jeg sa over her.

Lykke til og gratulerer Det går bra med deg

Skrevet

Dette var en fin tråd :) Mange som etterspør eget forum for SA. Skjønner så godt at de som opplever det, trenger å prate om det :)

men som deg er jeg litt bekymret selv...

Har foresten kommer frem til samme konklusjon som flere: "bli mor = bekymringer" :)

Har foresten aldri hatt SA, bare ei av 5 venninner har opplevd dette :)

Selvfølgelig kan det skje, og når magen gjør vondt blir man jo litt bekymra, men hva hjelper bekymringene prøver jeg å si til meg selv... Ingen ting! Skjer det jo så skjer det! Ta ikke bekymringene på forskudd!! :)

Skrevet

Jeg vil starte med å si at jeg har aldri hatt SA eller MA, og ha født to friske barn. Er nå på vei med nr 3....

Ville bare si at jeg er enig med deg i at det står mye her inne som kan gjøre at andre kan bli bekymret, spes. dere som er 1 gangsfødende. Jeg kan bare svare for meg selv å si at så lenge alt går bra med graviditeten min, og fordi jeg er i 1. trimester (snart over i 2. trimester) så har jeg ikke den stor interessen av å dele så mye av svangerskapet mitt med alle andre ved å skrive innlegg undertegnet med mitt nick når jeg ikke har passert de "magiske" 12 uker ennå, og holder meg litt på sidelinjen foreløpig. Sånn tror jeg kanskje mange andre føler også, men så fort det oppstår noe som kan true svangerskapet eller som gjør oss bekymret så er det mange som skriver et innlegg i håp om at noen kan komme med trøstende ord....

Ha tro på at det går bra med svangerskapet ditt, unngå å lese innlegg som du forstår er "triste og bekymringsfulle" innlegg, og kos deg med barnet du har i magen. Les heller om hva som skjer med barnet i svangerskapets mange uker og ta gjerne en smugtitt inn på 2. trimester, der er det vel mer optimisme ville jeg tro. Så blir du litt kjent med følelsene du kanskje vil få når du også kommer deg inn i 2. trimester.. :o)

Lykke til videre og gratulerer med positiv graviditetstest. Håper dette var noen oppmuntrende ord for deg...

Skrevet

Hei

Det er ikke meningen å skremme noen, men når man gjennomgår tøffe tak er det veldig greit å få svar på ting man lurer på.

Vi holder oss til et eget rom.

Vi kommer over det og man blir som regel veldig fort gravid igjen. Vi kan ihvertfall få barn. Det er ingen krise.

Skrevet

Som gravid er det ikke bra for oss å lese om alt som kan gå galt under svangerskap og under fødselen. Jeg er derfor ganske bevisst på at jeg ikke oppsøker slik informasjon, jeg har ca rimelig oversikt over ting som kan oppstå nå.

Fokuser på det som er positivt, det er ikke bra for deg om du er mye engstelig. Skygg unna skremselspropaganda, både på nettet og fra folk som skal fortelle deg om fødsler som varte i 2 uker uten epidural.

:)

Skrevet

Helt enig med de over - hopp over de bekymringsinnlegga. Jeg vet det kan gå galt men fokuserer på at det tross alt er mye større sjanse for at alt går fint:) Går det galt så går det galt, men da hjelper det ikke å ha vært superbekymret frem til det ev skulle skje. Så jeg velger å ha innstillingen at det går helt fint - som sist:) Samme med fødselen. Forrige svangerskap tenkte jeg slik da jeg hørte skrekkhistorier - at alle fødsler er ulike - dermed slipper jeg den grusomme som jeg får fortalt nå - for den er oppbrukt:) For meg gikk fødselen kjempegreit - så da var jeg glad jeg ikke hadde brukt masse tid på å bekymre meg for den:) Lykke til videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...