Giinaღ Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Hei Vurderer å prøve pyrodoksin denne mnd, men usikker på hvor lenge og hvor mye jeg skal ta? Bør man evt. fortsette med dette etter en graviditet og de første 3 mnd? Antar at man også kan ta wild jam (etter el) sammen med pyrodoksin? Noen som vet... synes det står litt forskjellig på nett og redd det skal for mange preparater skal få motsatt effekt.
Babyønske �� Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Pyridoksin er et vitamin, så for å oppnå full effekt av dette bør man ta det over tid. Så det vil ikke være mye hjelp i å ta det bare et par uker hver mnd. Det går helt fint å ta andre preparater sammen med pyridoksin. Regner med du har satt deg inn i hva både pyridoksin og wild yam er godt for, og ikke bare tar det fordi andre gjør det. Dvs at du har et problem som kan hjelpes ved å ta dette.
Giinaღ Skrevet 13. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2008 Etter hva jeg har lest jevner pyridoksin ut balansen mellom østrogen og progesteron i kroppen. Det kan vel umulig gjøre noen skade uansett, heller gi positiv virkning for dem som kanskje ikke blir gravide pga. ustabilitet i hormon-nivåene. Wild jam er naturlig progesteron. Siden jeg har mistet tidligere har jeg lest at man kan ha godt av progesterontilskudd.
Babyønske �� Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Jeg har selv tatt pyridoksin i 2,5 mnd nå, vet ikke helt om jeg kan si det har skjedd så mye positivt. Det er litt opp og ned, fram og tilbake. Jeg har mest trolig for lite progesteron(østrogendominans), har hvertfall mange tegn på det. Prøvde wild yam i form av Womans Care i høst, ingen effekt. Jeg har også mistet tidlig en gang, og det var etter det jeg begynte å bruke Womans care. Men som sagt merket ingen bedring Men mine problem er så kanskje så store da at det ikke holder med så "lette" preparater. Nå har jeg tatt Kyskhetstre 3 mnd også, og dette har jeg egentlig mer tro på enn wild yam. Men det trenger noen måneders bruk før man ser noen effekt, og jeg begynner forhåpentligvis å nærme meg det nå da etter 3 mnd bruk. Den progesteronkremen man får på resept, er etter det jeg tror basert på kyskhetstre.
Giinaღ Skrevet 13. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2008 Hm, ikke så lett å vite hva man skal gjøre. Vet du om noen av disse tingene er skadelige på noen måte dersom man ikke er "diagnotisert"? kanskje man kan ta en blodprøve for å se hormonnivåene? Jeg tenker at dersom jeg skulle bli gravid igjen er det kjedelig å miste gang på gang om noe f.eks. kunne løses med et slikt preparat med en gang Kjøper du forresten kyskhetstre på helsekost også? Tusen takk for at du gidder å ta deg tid til å svare og LYKKE til. Håper det klaffer for deg snart.
Babyønske �� Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Jeg tror ikke det på noen måte kan skade eller klusse til noe å ta disse preparatene uten "diagnose". Hadde de hatt så kraftig virkning hadde de mest trolig ikke vært i fritt salg. Men akkurat når det gjelder kyskhetstre, så er dette klassifisert som legemiddel i Norge og er derfor ikke i fritt salg. Gudene må vite hvorfor, kanskje fordi det kan ha effekt??? Det er brukt i alternativ fertilitetsbehandling bla i Tyskland og muligens i Danmark også. Og jeg har sett det anbefalt amerikanske infertilitetsider. I og med at det ikke er godkjent for fritt salg i Norge bestiller jeg dette fra danske helskostbutikker. Ja jeg håper inderlig det klaffer for meg snart, det er slett ikke godt å slite med å bli gravid, tror jeg trygt kan si at jeg gr i gjennom mitt livs mareritt for tiden. Men har bestilt legetime i neste mnd, så da har jeg et lite håp om å kanskje få svar på hvorfor det ikke klaffer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå