Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Har lyst til å spørre om det er flere som har vært plaget med munnsår under svangerskapet? Jeg hadde litt trøbbel med munnsår før jeg ble gravid (etter jeg sluttet på pillen....) Men har ikke hatt noe som helst antydning til det mens jeg har vært gravid. Før nå... Nå har jeg skikkelig utbrudd med sår rundt og i munnen. Er det noe å bekymre seg for? Har brukt Zovirax salve til å smøre utenpå de andre gangene, men tør ikke nå siden jeg er gravid.... Noen som har erfaring? Er det farlig på noen måte for "knotten"?
mor-igjen Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Jeg har fått munnsår nå som jeg er gravid, men har aldri hatt det før. Smører med mentholatum jeg, og håper det snart går over.
Gjest Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 munnsårplaster ambefales veldig, bare rense før du setter det på så kommer det ingen bakterier til og såret vil trekke seg tilbake:)
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 13. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2008 Takk for råd, men er det "farlig" å ha sånne utbrudd? Har aldri hatt det så ille før.... Munnsårplaster vil nok ikke fungere for meg: Ett stort sår i munnviken, ett nesten på innsiden av leppa, og ett på tunga (!) Dårlig feste for plaster, og vanskelig å smøre på noe..... Innmari kjedelig, og VONDT.
*Willow* Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Jeg fikk et skikelig utbrudd i slutten av 1.trimester og da sa legen at jeg kunne smøre med Zovirax salve som vanlig, så da gjorde jeg det. Ellers pleier det å funke med Vademecum når jeg får utbrudd, det svir noe helt for jævlig, men det tørker ut sårene ganske kjapt. Det er ikke farlig for babyen med utbrudd av munnsår forresten.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 13. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2008 Ok, takk. Var litt bekymret for om det kan påvirke noe i forhold til bebis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå