Gå til innhold

Er jeg overbeskyttende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer lurte på om han kunne dra til en kamerat nå. Men denne kameraten har feber og vondt i halsen+forkjølet. Vi har et barn på snart 3mnd. Er jeg vanskelig når jeg ikke vil at han skal dra dit og bli smittet? Bare vet at hvis hun blir syk er det jeg som ender opp med å pleie henne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge den personen som er syk ikke skal være i direkte kontakt med babyen, ser jeg ikke problemet.

Man kan ikke hindre at babyen blir utsatt for bakterier, det er jo disse de bygger opp imunsystemet sitt av.

Å en liten forkjølelse på en liten baby, er ikke så farlig.

Mini var syk da han var ca 3-4mnd, varte bare i noen dager og gikk helt greit. Litt feber, litt hosting og endel snørr er bare fint :)

Skrevet

ja,er enig med at imunforsvaret bygges opp av og være litt syk.Men er ikke vits og måtte gå på besøk da.Babyen er bare 3mnd gammel!! Kan man unngå,fint.Kan bli smittet av og være i samme rom uansett.Bakteriene er i lufta.Kan bli syk mest uansett hvor du er,men vet man at noen er syke og babyen bare er 3mnd,hadde jeg ventet.

Skrevet

Det er helt sant at en treffer på bakterier og infeksjoner flere steder, men det er når en ikke bevisst oppsøker det. Når en vet at det er sykdom et sted, trenger en ikke utfordre situasjonen til barnet med å utsette det for mulig smitte. Det mener jeg i allefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...