Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har hatt med seg babyen sin på sykkeltur i bæremeis? MIn sambo vurderer å dra på sykkeltur med eldstejenta (4 år) og ha sønnen vår på 9 mnd i en bæremeis på ryggen. Altså at han selv også sykler, med sønnen i bæremeis bak.

Det samme har vi snakket om med tanke på skitur - er det vanlig å ha babyer i bæremeis på ryggen når man er på skitur?

Tilslutt - om man heller velger å bruke sykkelsete til baby - hvor gamle bør de være før man putter dem oppi der? Jeg vet ikke hvor gamle de er før de passer sykkelhjelmer jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp heller en sykkelvogn og en pulk!

Vi har hatt med barn på sykkeltur fra de er ca året gamle - i sykkelvogn eller -sete og med hjelm.

Har dem aldri på ryggen, det blir for ustabilt, og fallhøyden blir så stor ved et evt. uhell.

Skrevet

Idiotisk påfunn. Skikkelig kos for ungen om dere flagrer over styret og du lander oppå'n tenker jeg.

Skitur er mindre absurd, med mindre du skal renne i svært høy fart - men fremdeles er nok pulk klart å foretrekke.

De bør kunne sitte selv. Sykkelhjelmer får du nedi temmelig bittesmå.

Skrevet

Stupid.

Om gubben din da tryner, eller bare tipper så opplever ungen faktisk ett fall som tilsvarer at en voksen faller 8 meter. Om han i tillegg har litt fart: smørje, rett og slett. Kjøp heller en vogn, evt vent tli han er stor nok til et sete.

På ski kan sikkert små, skate turer med bæremeis gå bra, men da uten at man sklir eller på annen måte utsetter ungen for muliheten av å bli fallt på, eller kastet ut av meisen.

Skrevet

Veit mange som har hatt bæremeis på skitur og synes det er fint, men tør ikke selv, har nok ikke så god kontroll. Men er man flink til å gå på ski, så er det vel bare å gjøre det. Hadde vært litt mer skeptisk til bæremeis på sykkel, men har ingen erfaring med det. Virker bare litt utrygt..

Skrevet

enig med at pulk og sykkelvogn er tingen.

så en fyr på ski, oppover en bakke, med en unge i bæremeis på ryggen. det var antakeligvis litt glatt og mannen falt bakover oppå ungen... (gikk bra med ungen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...