mamman t go`gutta Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Min maxi på snart 7 år har begynt å få litt utferdstrang. Maxi ønsker å sykle til venner å leke, og det er jo greit det, så lenge jeg vet at vennene er hjemme.. Når deres barn skal til sine venner, har dere avtalt med foreldrene på forhånd, slik at dere vet de er hjemme? Eller får barna bare sykle bort, og se om de er hjemme? Og, så hva når de ikke er hjemme, kommer barna hjem, eller sykler de til neste venn?? Er usikker på hvordan jeg skal gripe dette ann her hjemme hos oss??
Gjest Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 De får ikke sykle i trafikken ved den alderen. Vi avtaler slikt besøk på forhånd hvis det er utenfor synsrekkevidde. De får ikke gå noe sted uten at jeg vet akkurat hvor de er.
Trulte76 Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Mi er 6 år..søstra er 9 år.. Så begge får dra ut å se om vennene er hjemme.. Men det er her i byggefeltet da.. Litt lengre unna får hun ikke dra nei..da må jeg evt kjøre henne å se om det er greit hu får komme på besøk
Fire småtroll Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Gutten min (blir 7 om en mnd) går han da, det er ikke så langt til nærmeste kompis. Vi avtaler ikke med foreldrene, men har gjerne kontakt etterhvert.. I dag f.eks gikk han ned og spurte etter en kompis og han kom ut. Da det begynte å regne kom de inn her og spiste lunsj, da sendte jeg en sms til kameratens mamma om at de var her og fikk mat. Han har to kamerater å velge mellom i gangavstand, så vi avtaler ikke med noen av dem. Han stikker gjerne avgårde med beskjed om å spørre om det passer, gjør det ikke det kommer han hjem, og om det passer har han et klokkeslett han må være hjemme igjen. Fungerer fint det.. Resten av klassekameratene bor såpass langt unna at da avtaler vi med foreldrene og kjører han dit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå