Gå til innhold

Hva lindrer kløe ved vannkopper?? HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snupp er full av vannkopper, dagtid går det bra men hun plages voldsomt på natten. Spesielt har hun vondt i de tundt og i tiss og rumpe..

Har kjøpr en sånn spray med hvit væske, lindrer nok noe men ikke mye.

Gode tips taes i mot med takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare brukt Hvitvask hver gang her, ring apotekvakten og hør om du kan bruke Xylocain...

Skrevet

Da vår 3-åring hadde vannkopper i sommer, badet vi henne flere ganger daglig i balje med vann og en spiseskje bakepulver! Natron hjelper nemlig!

Skrevet

Er det helt uutholdelig kløete for henne - så ringer du legen og får deg en resept på phenamin. Det er allergimedisin, men fungere veldig bra klødempende ved vannkopper.

Skrevet

Zytec, eller andre antihistaminer. Men zyrtec får du reseptfritt på apoteket.

Skrevet

Er det ikke 12-årsgrense på zyrtec?

Skrevet

Er vel 6 år på tabletter kanskje, men min har fått siden han var 2 med leges velsignelse. Men man skal jo vite hvor mye man skal gi, og det kan man jo spørre legen om, uansett alder.

Skrevet

potetmel funker veldig bra. Det tørker ut og lindrer sårhet og kløe.

Så anbefaler jeg å kjøpe noe som heter kalium pergamenat bad på apoteket. Da tilsetter du vannet i badevannet og det får en lilla farge. Vannet gjør at hun blir litt bruner ei huden i en dag eller så, men er antibakteriell og lindrer kløe.

Skrevet

Jeg ringte legevakten da min gutt var desperat av kløende vannkopper. Han var 3år. Hvitvask virket ikke.

Jeg hadde fått tips om Zyrtec, men det står at det ikke skal brukes på barn under 12 år uten å ha kontaktet lege først.

Jeg snakket med legen, og fikk dosen jeg skulle bruke. Den får du ikke av meg, du er nødt til å snakke med en lege sjøl! Det er endel spm legen må ha svar på, før h*n kan si "go!"

Zyrtec hjalp veldig godt, og han begynte å få sove igjen.

Skrevet

Hvor lang tid tok det før barnet kunne gå i barnehagen igjen?

Takk for flotte tips!

Skrevet

Når koppene har tørket in, tar vanligvis fra 7-10 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...