mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 hvorfor....? spiser og drikker bra... kan ikke få i meg mer egentlig er ikke plass til det... men spiser mye frukt og drikker mye vann... hvorfor er det ketoner i urinen da....?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Nei da skal du ikke ha ketoner i urinen. Er den neg på glucose eller? Har du tatt urinprøven uten å ha spist først? Det skal ikke så veldig mye til før du får utslag på ketoner i urinen. Jeg fikk det da jeg leverte urinprøve som var tatt på morningen uten at jeg hadde spist først........
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2008 tror alt var bra ellers... hadde spist middag en time før... 4timer før der lunch og 4 timer før der frokost
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2008 hadde også drikki 3 liter vann i løpet av dagen
lykketreff:-) Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Ketoner er et avfallsprodukt som oppstår når man bryter ned proteiner i kroppen. Spiser du for lite proteiner? Skulle egentlig ikke ha så mye å si hvis du får i deg nok energi og spiser ofte nok, da.. Jeg hadde +2 på Ketoner da jeg var 16 uker på vei og jordmora likte ikke det. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor fordi jeg spiste veldig bra og variert (hadde veldig økt appetitt i begynelsen av svangerskapet). Jeg hadde ikke gått opp i vekt i det hele tatt, så grunnen til ketonene var kanskje at jeg hadde fått økt forbrenning. Legen min mente at utslaget på stix kunne være en feilmåling. Han mente jeg hadde måttet sulte meg i et par dager for å få +2. Det gikk uansett over av seg selv.
marinas skatt Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Jeg har i perioder hatt elendig mat lyst og har da fått i meg for lite karbohydrater. Har flere ganger slått ut på ketoner. Kroppen er da i ketose og forbrenner fett og avfallstoffer som blir skilt ut kan gå over til barnet. Jeg har løst dette med og spist mer sukker.................
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2008 sulter meg ikke... spiser variert... masse frukt... egg et par ganger i uka... grovt brød... masse melk og vann... men kan det være den lille som ikke får nok....? har virket stresset de siste to dagene... skrev innlegg om dette på 3.tri, vært på sykehuset på grunn av mye sterke kynnere...
lykketreff:-) Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Den lille får nok - utslag på urinprøver gjenstpeiler tilstanden i kroppen din, og den vil "ofre" seg for fosteret. Stress fører til økt energiomsetning i kroppen og dermed økt behov for mat, så der er det kanskje en sammenheng. Tenker du ikke skal bekymre deg! +2 er ikke et stort utslag, særlig hvis glucose i urin er normal. Jordmora sa til meg at ved +5 ville hun henvise meg til sykehuset for sjekk (evt ved samtidig stigning av glucose..).
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. april 2008 sammen med mye vondt i magen og en baby i magen som virker stresset så syns jeg dette er litt ekkelt... er ikke stresset selv i grunn... er hjemmeværende student... og har ikke mye dette semesteret...
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. april 2008 er mye tørst, trøtt og svimmel også... ganske sliten
lykketreff:-) Skrevet 13. april 2008 #11 Skrevet 13. april 2008 Da håper jeg du har mulighet til å hvile, spise godt og samle krefter framover. Håper også du har en vettug lege som kan ta tak hvis tilstanden din skulle bli uholdbar. Lykke til!
enda en Skrevet 13. april 2008 #12 Skrevet 13. april 2008 hva sa jordmor/lege om dette da? mener å ha hørt at ketonstoffer blir skilt ut ved diabetes. økt tørste er også et symptom på diabetes.
marinas skatt Skrevet 13. april 2008 #13 Skrevet 13. april 2008 Jeg gikk på ketolyse kuren før jeg ble gravid. Da er det om og gjøre og spise minst mulig karbohydrater for og komme i ketose. - Om du spiser mye kjøtt , fisk , fugl , egg og salat og lite brød , pasta , ris , potet og sukker vil kroppen komme i ketose. ( fett forbrenning ) Økt tørste kan være et symptom på diabetes , men også et symptom på at du er i ketose. -Man kan også få hodepine og svimmelhet ved ketose forbrenning. Ketose vil regulere blod sukkeret........... Prøv og tilfør kosten mere karbohydrater :-)
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 13. april 2008 spiser mye brød... og får i meg en del sukker også... potet, paste og ris spiser jevnlig... stort sett en av delene i løpet av dagen... i forrige svangerskap slo det ut med sukker i urinen et par ganger på slutten... men ikke i blodet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå