Gjest Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Noen som har vært i London rundt pinsetider? Og er det noen som har forslag til hva man kan finne på i London på disse tider? Utenom shopping, vel og merke:-) Glad for svar!
Kate77 Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Her er londontipsene jeg fikk av en venninne som har bodd tidligere: 1. Sightseeing: "RIVERSIDE WALK" Det er en fin tur å ta turen til St Pauls, får så å gå over Millenium Bridge over Themsen, og så videre ned til London Eye, det tar ca 20 min og hvis det er fint vær, så er det fantastisk. Anbefaler jo også å ta turen på London Eye(pariserhjulet), veldig fint, lurt å bestille billetter på web på forhånd, sparer det vanvittig med kø. På denne turen ligger også Tate Modern, som er verdt turen inn nesten bare for å se byggningen, itillegg har den en kjempefin bokhandel, men mest for kunst og design da. 2. Shopping: Oxford Street: her anbefaler jeg å gå av ved oxford Circus hvor TOPSHOP, Gap, Bershka, Mango, Urban Outfitters og NikeTown. Regent Street: Her har de Zara, Mango, Habitat, Zara Home, Apple Shop, Levis Shop, Hamleys mm.... Carnaby Street: Paralell gate til Regent Street starter i Oxford Street, en koselig Hippie Gate med en del spennende butikker sånn som feks.Puma. Covent Garden: Her finner dere stort sett samme butikker som ellers, men det er koselig her. Camden Market: Bra for klær og sko, selve markedet har mye rart som man ikke trenger. NB: markedet er bare åpent på lørdag og søndag, men kan være litt for folksomt, pass på lommebøker og verdisaker når dere går her. 3. Spisesteder: I soho ligger Nandos, som serverer den beste kyllingen i verden, men obs bestiller dere hot eller extra hot så får dere det også, da er det så sterkt at dere ikke kjenner smaken. Wagamamas, er en Japansk resturant, som jeg kan anbefale, bestill gjerne nudle suppe eller chicken Katsu Curry. I samme bygg som Selfridges men på baksiden (oxford street, i enden ved Bond Street St) La Tosca,er en Tapas restaurant som vi har spist på flere ganger, veldig bra mat. Pizza Express, er også veldig bra de ligger over hele byen, men har en koselig restauranti St Christophers Place som ligger i et smug ved Siden av Hennes & Mauritz butikken som ligger over Bond St Station i Oxford St. Ellers er det rimelig å bra pub mat overalt, samt at i China Town er det mye god Kinesisk mat, og mye ok spisesteder i Covent Garden. Nyttige linker: www.nandos.co.uk www.wagamamas.co.uk www.topshop.co.uk www.miss-selfridge.co.u k www.thisislondon.com.uk
Gjest Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Tuuuusen takk for fyldig og godt svar, Kate77:-) Skal sjekkes ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå