Psyche Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 .....på hva jeg skal gjøre videre.....jeg har lyst til å studere mer, gå litt videre på en måte. (Jeg og mannen min har avtalt at jeg kan bruke noen år på å studere litt nå, selv om det fører til at vi får litt mindre penger og dårligere råd) :-P Det å få en utdannelse er noe jeg virkelig ønsker meg.. Jeg tar Markedsføringsstudiet gjennom NKI, og er ferdig med det nå i juni. Fagene i det studiet er: - Markedsføring og markedsføringsledelse - Markedskommunikasjon - Markedsundersøkelser - Opphavsrett og internett - Internet Marketing Jeg har generell studiekompetanse også. Det jeg vurderer videre er noe innen markedsføring, reklame, merkevarebygging, kontorarbeid, salg, service e.l. Jeg har tenkt å studere videre over nettet gjennom NKI eller NKS. Jeg vurderer: - Informasjon og samfunnskontakt (PR) --> NKS - Kontormedarbeider --> NKS - Prosjektledelse med sertifisering --> NKS - Salgs- og markedsarbeid --> NKS - Key Account Management --> NKS - Markedsføring og merkebygging --> NKS - Ledelse og organisasjon --> NKI - Bedriftsøkonom --> NKI - Prosjektlederskolen --> NKI Det var da pokker så vanskelig det skulle være å velge....!! Noen som har noen råd og tips, eventuelt noe å anbefale? (Trenger ikke å være noe som er på lisat mi, jeg er åpen for mye rart jeg..) *Elsker kunnskap*
Gjest Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Jeg vet hvordan du har det, satt akkurat på samme måten etter Markedsøkonom på BI: Hadde flere valg etter 1. året men havnet videre på markedsføring. Kjempefornøyd!! Skal jeg senere studere videre tror jeg det blir prosjektledelse. Da trenger du ikke bilde deg helt til en type arbeid og kan få stillinger innen mange forskjellige fagfelt. Spørs hva du liker tenker jeg. Hva ser du for deg at du vil jobbe med? Er du glad i tall og ikke har noe i mot en jobb som ofte ikke er så sosial av seg så velger du bedriftsøkonomi feks.. Er du glad i å omgi deg med mennesker, sosial, liker å ta ordet, så velger du kanskje salg- og markedsarbeid. Om du er flink til å ordlegge deg på en presis måte er kanskje informasjon- og samfunnskontakt noe for deg. Kontormedarbeider gjør ofte alt innen fakturering, lønn, telefoner, oppfølging av kunder osv osv..Så om du heller liker å ha mer styring, ønsker å ha mer ansvar og liker å lede (og er flink til det) så ville jeg valgt noe annet. Er bare mine tanker som jeg satt med da jeg valgte veien videre. Lykke til med videre karriærevalg!
Gjest Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Jeg er litt i samme løpet som deg. Går på Imente og tar Markedsøkonom. (Markedsføringsledelse, budsjettering, bedøk, office, strategi (forretning), personlig salg, personlig service, presentasjonsteknikk (osv)) Videre har jeg tenkt meg følgende; Operativ ledelse og salgsledelse samt grafisk design. Men jeg har også snust litt på markedsføring og merkebygging, KAM, og et par tre andre studier som ikke står på listen din...
Psyche Skrevet 13. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2008 Dytter, er det flere som har tips? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå