Bring_it_on!!:)) Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Det virker som det er både tørr og slimhoste om hverandre.. Han har hostet når han ligger og av og til på dagen i flere mnd.. Legen sier at det er normalt siden han startet i barnehagen for 6 mnd siden.. Noen type hostesaft som funker bra kanskje?? Noen halstabletter?? Somebody.. Gi meg tips?? Han hoster og hoster og kan ikke få mye søvn stakar.. =(
~Fanta~ Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Smøre kamfer på brystet. Også er det vel ett kjærringråd å smøre kamfer eller mentholatum (husker ikke hvilken av de) under føttene.......! Hostesaft har jeg gitt opp nemlig;o))
Bring_it_on!!:)) Skrevet 13. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2008 Takk for tips.. =) Krysser alt jeg har for at han ikke kaster opp nå... Hører at han hoster og hoster veldig.. =(
Gjest Morn du Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Vet du, jeg vil ikke si at det er helt normalt at han hoster over lang tid siden han begynte i barnehage for 6 mnd. siden. Hadde oppsøkt en annen lege jeg. Kan jo hende han feks har kikhoste, eller noe annet som trenger behandling. Ikke at kikhoste kan behandles da, men jeg ville ikke slått meg til ro med legens svar.. Ikkeenda i hvert fall. men gi gutten masse å drikke, Har du forresten fått efedrin?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 13. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2008 Ikke efedrin.. men har brukt bricanyl i over en mnd.. Ble ikke noe bedre.. Efedrin er jo i samme genre.., men bare sterkere så legen sa at vi kunne prøve.., men ville nok ikke hjelpe det heller..
Gjest Morn du Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Efedrin hjalp jenta mi etter at hun hadde hosta dag og natt i flere uker. Da hadde hun kikhoste, med maks 5 minutter mellom hver hostekule, og 2 timer på kvelden, etter at hun hadde sovnet. Lite søvn kan du si. Da vi fikk efedrin kunne hun endelig sove en hel natt. Er bricanyl hostedempende? Ville i hvert fall ikke slått meg til ro med legens ord nei..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 13. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2008 Bricanyl er egentlig mot kronisk bronkitt.. Altså for og åpne bronkiene.. Blir jo da på en måte hostedempende.. Jeg skal se an formen hans nå de neste 3 dagene.. Om ikke så skal jeg få en ordentlig sjekk av legen...
Mø schæl! Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Har legen tatt kikhosteprøve? Er på vei tilbake dette dessverre, til tross for vaksinasjon. Var nettopp til legen med jenta mi som har hatt samme problem, hostet i månedsvis. Hun hadde i tillegg pustestopp om natta pga hosten, derav kikhosteprøven. Har gutten din dette? Lykke til iallfall, jenta vår ble iallfall mye bedre av den efedrinen med laksissmak (husker ikke styrken i hodet). God bedring :-)!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 13. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. april 2008 Tror ikke de har tatt kikhostprøve nei... Vet ikke om han har pustestopp om natten.. Men han hoster så han kaster opp enkelte netter.. Ikke bare slim som kommer opp.., men ordentlig mye oppkast enkelte ganger.. =( Det fikk jeg også vite på legehuset at var helt normalt når de er så små.. 2.5 år gammel er han..
Lykke X 4 Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 Han høres som jeg har sagt tidligere, mye ut som min egen sønn. Og han fikk diagnosen astma. På han hjalp ikke bricanyl, ikke vanlig hostesaft heller. Det eneste som hjalp var at han begynte på forebyggende behandling med flutide, og ventolin ved behov. Er skeptisk til allmennleger som ikke er villig til å henvise barn med slike stressende plager, til de som virkelig kan barn, nemlig barneleger.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 13. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. april 2008 Takk for svar.. Ja jeg vil jo utrede det videre.., at de i det minste skal ta noen flere prøver en bare crp.. At de ikke bare skal si gang på gang at det er bare barnehage syndromet som de sier.. Men og få det inn i hodet til en lege er visst ikke lett.. =(
Lykke X 4 Skrevet 13. april 2008 #12 Skrevet 13. april 2008 Nei, det kan dessverre være sånn med enkelte leger. Arroganse kaller jeg det. Når de ikke kan finne en måte å hjelpe den stakkars sønnen din som plages så forferdelig med hosten sin, så bør de være såpass ydmyk at de henviser dere videre til noen med høyere kompetanse enn seg selv. Stå på, blekkspruten. Det er du som kjenner sønnen din best. Og angående dette barnehagesyndromet som de kaller det. Det er greit at de fleste barn er mye syke det første året i barnehage, at de er snørrete og pådrar seg alt som "går". Men når et barn får en slik hoste at det går ut over nattesøvnen til barnet og foreldrene, og ingenting hjelper, da bør det ringe en bjelle hos den legen. Det er ikke normalt. Kan han/hun ikke hjelpe dere, skal han/hun henvise dere videre til noen som kan!
Lykke X 4 Skrevet 13. april 2008 #13 Skrevet 13. april 2008 Har vært borti flere slike tilfeller. Har arbeidet med astmabarn. Og dette høres ut som et klassisk eksempel.
2nj♥ Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 Har en gutt som hoster masse i perioder. Eneste hostesaft som har funket på han er Toclase, men den får man ikke lenger i Norge Prøvde t.o.m cosylan, men han hostet like godt.... Mentholatum under føttene kan du forsøke da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå