laroos Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Dere som har litt erfaring, hvilke bind er best etter fødselen?
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 det lurer jeg også litt på.... hva greit å ha på sykehuset lissom... noen snakka tidligere om at en ikke måtte ha di harde og sånn, men hva anbefales av merke og størrelse??
monilu- Har født Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Nattbind. Man blør ganske mye og trenger de største man får kjøpt.
tabX Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Lilla always nattbind!! Store og behagelige å ha på!
Smånetta 14.mai Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 De tjukke nattbindene med vinger. De brukte jeg i hvert fall sist og de var myke og gode, og store nok. Jeg brukte omtrent en pakke i døgnet til å begynne med, og de første to ukene. Veldig godt med myke, breie bind når man har sting og i det hele tatt føler seg litt ukult. Komfort.
Supermamm Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Jeg brukte Saba bind, har aldri kunnet fordra de ellers, men etter fødselen synes jeg de var best. Klarte ikke overflaten på "plast" bindene med så mye blod. Etterhvert var det greit da med vanlige Libresse night. Jeg anbefaler å prøve seg frem jeg. Man bruker så mange bind i begynnelsen alikevel så om man kjøper et par forskjellige pakker går det nok med før eller siden uansett: )
gullegget Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Når jeg fikk første mann så revna jeg en del, og jeg klarte ikke å sitte med de tykke bindene du får på sykehuset. Etter nummer to hadde jeg bare et par pynte sting, og da også syntes jeg det var best med tynne bind. Så jeg anbefaler de tynne natt bindene til libress på dagtid og de tykke på natta.
TORO-husmor Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Som flere har nevnt: Saba. Og tjukke nattbind. Ganske mange skift i døgnet også... Men det går over ;-)
mamma til 2... Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 saba bind!! kan ikke fordra de ellers, men til dette var de supre:)
Bomsedeisi Skrevet 13. april 2008 #11 Skrevet 13. april 2008 Always nattbind, IKKE libress de er så harde og ekkle (spesielt dersom man må sy noen sting).
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 13. april 2008 #12 Skrevet 13. april 2008 saba. billige og best etter fødsel siden de var så myke og det er godt å skifte OFTE så man ikke føler at det lukter... etterhvert brukte jeg libress goodnight
Bubba75 Skrevet 13. april 2008 #13 Skrevet 13. april 2008 Brukte always nattbind, og var fornøyd med det. Tydeligvis forskjell på hvor mye man blør, for jeg hadde den største riften man kan få, men brukte vel bare et par pakker bind tilsammen.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 kommer ann på hvor mye du blør da... brukte nattbind første døgnet... gikk deretter over til vanlig tynne 3mm resten også om natten... men jeg sluttet å blø etter 5 dager da...
*H* Skrevet 13. april 2008 #15 Skrevet 13. april 2008 jeg har kjøpt en pakke saba, drittykke MYKE bind, men ser jo jævli korni ut da.. også fikk jeg prøve på 2 svæære tena lady som jeg også tar med meg på sykehuset.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 13. april 2008 #16 Skrevet 13. april 2008 Jeg har vært og kjøpt et par pakker med always nattbind nå, synes de var de aller beste å bruke etter forrige fødsel, -de er myke og ikke så tykke. -Er forferdelig å skulle gå rundt med tykke, fæle bind som gir en følelse av at man går med en pølse i trusa, og som gjerne er synlige gjennom buksa og... De første dagene etter fødselen måtte jeg bruke de gigantiske "føde-bleiene" fra sykehuset da, for da blødde jeg så innmari mye. Og en god stund (etter at jeg hadde kommet hjem) måtte jeg legge et ekstra bind/truseinnlegg på tvers bak always-nattbindet om natta, fordi nattbindet i seg selv ikke gikk langt nok bak. Men på dagtid funket det å "bare" bruke et nattbind. Uff...blødde i 11 uker sist, -ser virkelig ikke frem til å gå igjennom den samme skiten en gang til....
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. april 2008 #17 Skrevet 13. april 2008 tok du opp det med lege? man skal vel egentlig være ferdig med å blø etter 6uker.... kan være tegn på rster om det blør for mye og for lenge.... eller er jeg helt på jordet nå?
mai mammaen til to Skrevet 13. april 2008 #18 Skrevet 13. april 2008 nå måtte jeg sperre øynene opp litt.. hehe.., leste en smule feil når jeg leste overskriften.. leste hvilke BLOD anbefales etter fødselen..hehe.. snakk om å stokke om på bokstavene..hihi
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 13. april 2008 #19 Skrevet 13. april 2008 Joda, stemmer det... ;P Hadde en styrtblødning 4-5 timer etter fødselen, som følge av morkakerester... Mistet enorme mengder blod frem til utskrapningen dagen etter. Ellers så ble jeg godt fulgt opp av jordmor i tida etter. Jeg tenker som så, at jeg er vel bare en av de uheldige når det gjelder blødninger og sånt... ;P Har alltid hatt store menstruasjonsblødninger, og mamma -som har født fire barn, har alltid blødd masse i forbindelse med fødsel og barsel, og jeg har kanskje arvet dette av henne?
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. april 2008 #20 Skrevet 13. april 2008 forklarer jo en del dette ja.... mangen har reagert på at jeg kun blødde i fem dager... brukte aldri de bleiene heller... kun nattbind siden jeg var sikker på de andre var for små... men kunne nok ha brukt de med en gang... var omtrent som å ha vanlig mens igjen...
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 13. april 2008 #21 Skrevet 13. april 2008 Er noen som er heldige, ja Skulle ønske det ble sånn for meg denne gangen og...-tviler, men er jo lov å håpe
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. april 2008 #22 Skrevet 13. april 2008 skal krysse fingrene for deg jeg... hater å ha mensen, så forstår frustrasjonen til de som blør mer enn det... må være et helvete... jeg blødde vist mye under fødsel, så vet ikke om det har en sammenheng her... så vist ut som en slakterbenk ble det sagt...
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. april 2008 #23 Skrevet 13. april 2008 gikkfort for seg... 3,5 time... 10min med pressrier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå