Gå til innhold

Jenta mi er blitt så bortskjemt !! :s

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har hatt kolikk ganske lenge, er 4 mnd nå og har et snev enda, og derfor blir hun også veldig mye bært på ( båret heter det kanskje )

Men nå har hun da fått til vane å bli gått rundt med.

hvordan kan jeg få av henne denne vanen, uten at hun må ligge å skrike i all evighet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok at veldig mange små babyer vil bli båret masse, kolikk eller ei så er det heeelt normalt altså ;-).

Vår jente var også slik, men gikk litt opp og ned for hun hadde også perioder hvor hun likte å være på gulvet. Merket også at etter vi hadde båret masse på henne kunne hun ligge en stund alene på gulvet igjen. Etter 6 mnd. hadde vi aldri problemer at hun ikke ville være på gulvet lengre, da kunne hun sette seg opp selv og komme seg rundt.

Det eneste rådet jeg kan gi er å ta tiden til hjelp. I mellomtiden kan du kanskje skaffe seg noe bæretøy og gjøre masse husarbeid, gå tur eller dra på shopping. Kjedelig å bare gå rundt uten å gjøre noe.

For det vil nemlig gå over helt av seg selv, så fort hun begynner å åle seg eller sitte går det bedre ;-).

Skrevet

Takk for svar da :)

Ja får håpe det går over av seg selv.. En klarer jo som regel ikke se alt med sitt eget barn selv, og det er så mange som sier til meg "hun er nok blitt litt bortskjemt merker jeg" når jeg er på besøk og slikt..

Litt frekt å si synes nå jeg, men som sagt så er det jo ikke alltid man klarer å se det selv.

Skrevet

Bortskjemt betyr at barnet får ting det ikke fortjener, eller ikke er takknemlig for de gaver/tjenester det får.

Man kan neppe beskylde en 4-måneder gammel baby for hverken det første eller det andre...

Jeg signerer FruLykkelig i at du bør skaffe deg et bæretøy hvis du ikke har det allerede. Det vil lette hverdagen for både deg og barnet.

Hvis andre kommenterer at hun er bortskjemt kan du spørre dem hva de mener med det, hvorfor de mener det og gjerne hva de synes er galt med at et ganske så nyfødt barn vil være nær sin mor. Hun har tross alt tilbrakt 9 mnd inni magen din...

Når folk blir bedt om å begrunne utsagnene sine blir de ofte svar skyldig.

Les gjerne litt på tettinntil.no om det å bære sitt barn. Der står også argumenter for hvis du skulle trenge det :)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...