Gå til innhold

noen som har opplevd at penicillin ikke har virket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på appocillin (eller hvordan det skrives) på fredag, men er like dårlig enda. Fikk det mot bronkitt, og det står i pakningsvedlegget at det skal virke mot bronkitt, bihule-øre-hals og lungebetennelse. Men, i tillegg til at jeg er like dårlig, så verker jeg som pokker i pannen ved bihulene, vondt når jeg trykker på, vondt når jeg bøyer meg fram.

Dette skal vel ikke kunne gå an??

Grrr, lei av å være syk nå ja. :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist gang jeg hadde bihulebetennelse tok det 4 dager för appocillinen virket på meg! Drit vondt! Legen sa at det og kunne hende den ikke virket og at jeg måtte ha enda en kur. Men jeg tok i 10 dager og ble kvitt det:) Tror du skal la det gå et par dager til...

Skrevet

ja må sikkert vente noen dager til, men ikke tatt så lang tid før...men det som er det rareste er at bihuleverken kom i gårkveld/i morges, altså etter jeg begynte på appocillinen...for hadde ikke au der når jeg var hos legen. Jeje.

Skrevet

Penicillin funker ikke nødvendigvis på bihulebetennelser. Det at det ikke tar bronkitten kan være at den ikke er bakteriell, du kan f.eks ha en atypisk lungebetennelse.

Skrevet

men eg hadde høy crp....

Hva er atypisk lungebet?

Skrevet

Atibiotika fungerer skjelden på bihulene. Kan være at antibiotikatypen ikke fungerer på de bakteriene du har (hvis det er bakterielt). Da må du tilbake til legen og få en anen type

Skrevet

Ja det har jeg opplevd, måtte få en ny type penicillin som tok et bredere spekter med bakterier. Da virket det. Legen sa at om jeg ikke merket bedring etter 2-3 dager måtte jeg ha en annen type penicillin.

Skrevet

Atypisk lungebetennelse er oftest mycoplasma pneumonia - en slags lungebetennelse light, blir ofte forvekslet med bronkitt. Typisk for denne er at du er syk, men ikke så syk som ved vanlig lungebetennelse - CRP fra 10-100 et sted og bare lett feber om feber i det hele tatt. Men en helvetes hoste.

Skrevet

Vi har fått Apollocin, eller hva det heter, to ganger til jenta vår. Virker ikke på henne. Fått Ery-max begge gangene og da har hun blitt frisk med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...