Gå til innhold

Flere som IKKE har smokk til babyen sin her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi rpøvde.. men mest for egen del og ikke babyens.. Han vill evel ta smokken ca hver 2.-3. dag i noen minutter, så vi gav opp hele greia..

Nå er han snart 3 mndr, og skjønner ikke hvorfor jeg ville stappe den i ham til å begynne med..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke lillebror en liten bebi mer da (he he var vel heller egentlig aldri liten, men godt 4,6 kg når han kom ut)

Uansett så ville han heller aldri ha smokk. Jeg hadde bestillt smokk med navn og kokt dem og alt, men han ville ikke ha. Fikk ikke helt til å sutte på dem. Så jeg ga fort opp. Nå er han 8 1/2 mnd og verken han eller vi savner den.

Skrevet

Jenta mi tok ikke smokken så vi bare gjern aden men når ho var rundt 9 mnd så fikk ho kjempe suttebehov og da kjøpte vi smokk igjen, så nå bruker ho det ved behov. Får den hovedsaklig når det er tide å sove ikke ellers.

Skrevet

Jenta vår er ti mnd, og hun har aldri brukt smokk.

Storebroren brukte smokk, og det var et evig styr hver gang vi skulle ut av huset, eller når han skulle legge seg o.l. "Hvor er smokken?" "Har vi husket smokken" osv...

Det er sååå deilig å slippe å tenke på den smokken nå...hun sover også mye bedre enn han gjorde, våkner ikke av at hun mister smokken og sånt.

Skrevet

Min jente på 8 mnd bruker ikke smokk, og heller ikke totten. Vi prøvde ikke så veldig hardt å få henne til å ta den, og til tider har jeg nok ønsket at vi kunne plugge inn en smokk for å få slutt på gråt og sutring, men stort sett har det gått veldig greit uten, og vi slipper jo å venne henne av med den.

Skrevet

Gutten min tok litt smokk i begynnelsen. Men så nektet han helt. Han har hele tiden hatt et enormt sugebehov. Måtte amme han i søvn. Da han var 7mnd, var jeg lei av og amme i søvn, siden det gikk utover søvnen til oss begge. La han i sengen etter jeg hadde ammet han (rett før han sovnet). Han begynte selvfølgelig og gråte. Etter ei lita stund prøvde jeg smokken. Han forstod sikkert at han ikke fikk mer pupp, fordi da tok han smokken. Nå bruker han smokk når han skal sove. Så han var 7mnd da han begynte med smokk, nå er han 8mnd.

Vi prøvde smokk flere ganger i løpet av disse månedene

Skrevet

Min bruker ikke smokk, men prøvde lenge fordi han hadde et enormt sugebehov. Min mor ville også gjerne at han skulle bruke det for at det skulle bli enklere å legge ham ++ (Nå er han snart 1 år) Sutter heller ikke på totten.

Skrevet

jenta mi fikk smokk helt i begynnelsen for hun hadde et stort suttebehov hehe... men etterhvert tok hun ut smukken selv, og tydde til tommel i stedet..:)

Nå har hun sluttet med den også:)

Egentlig gla hun ikke er "avhengig" av den smokken jeg:):)

Skrevet

Jenten vår på 11 mnd. bruker ikke smokk, ikke totten heller. Vi prøvde å gi smokk i begynnelsen (maaange ulike typer), men hun ville ikke ha. Kjempe greit synes vi i ettertid! Det værste sugebehovet er jo uansett størst de to første ukene, så gir det seg litt og ved 3 mnd gir det seg enda mer.

Skrevet

Jenta vår er 10 uker og bruker ikke smokk :) Jeg hadde kjøpt inn 1 smokk i tilfelle hun hadde ett stort sugebehov,men det har heldigvis ikke vært ett problem :) Er glad vi slipper smokkestyret :)

Skrevet

Jenta vår på 10 mnd bruker heller ikke smokk. Har brukt i periodevis når hun sovna i vogna og vogga si, men aldri brukt ellers.

:)

Skrevet

Jeg prøvde så hardt med å få jenta mi til å ta den smokken, men det nektet hun plent! Det var kun for min del siden hun har et enormt sugebehov.. Men nå har jeg gitt opp, tror jeg prøvde alle merker jeg kom over, og det var mange det! Men nå tenker jeg bare at jeg er heldig som slipper avenne den, har hørt at det er veldig vanskelig..

Hun er nå 2mnd..

Skrevet

For å være ærlig syns jeg ikke det er noe særlig å se ganske store barn med smokken i munnen hele tida heller... :(

Skrevet

Han har aldri brukt smokk, og ikke har vi prøvd veldig heller. Er såå glad for det nå!

Jeg ser mer ulemper enn fordeler ved det, selv om fordelene absolutt finnes.

Skrevet

Skulle på sett og vis ønsket at vi ikke har vent vår 2 mnd gamle gutt til det. Han tar både smokk og tommelen han.

Men når han har fått pupp i 30 minutt og bare ligger å sutter så er jeg glad likevel for at han tar den.

Samt at når han skriker så slutter han med smokken nesten altid.

Men litt kjipt å stå opp om natten for å stappe den inn når han er på vei til å sovne etter pupp og mister smokken.

Skrevet

har prøvd endel med smokk til henne for å få henne til å slutte å bruke meg som smokk...men neida. Hun er nå 8,5 mnd og har aldri tatt smokken - like greit nå i grunn;o)

Skrevet

emilie er 8 mnd og har aldri brukt smokk =)

Skrevet

min theodor tar heller ikke smokken....har hent 2 ganger og da lå han å sutta desperat på den i 3 timer i strekk hehe...

men til tross for at han har et enormt suttebehov så brekker han seg når jeg gir han den.han ligger og sutter på handa si så jeg er redd for at han snart finner tommelen sin:=)

han er nå 3 mnd og har en søster på 3 som fortsatt elsker smokken

Skrevet

Nei, ingen smokk, Synes det er noe drit for å være helt ærlig.

Skrevet

Gutten vår, som nå er 10 mnd, tok aldri smokken. Om han skulle sove og lå å gråt, ble han bare raaasende om vi prøvde å gi smokk. Han hadde et enormt suttebehov den første tia, så det var litt tungt (jeg ble jo brukt som smokk..). Nå er jeg derimot sjeleglad for at vi slipper avvenningen og evnt andre negative ting med smokk :)

Skrevet

Han prøvde og prøvde å få til dette med smukken, men fikk aldri til å holde på den.. Pluppa altid ut av munnen..

Så han tok saken i egne hender han å begynte med tommelen..Hehe:-) Så nå har han ikke brukt smukk en eneste gang siden han var 3-4 mnd. Han er nå 7 mnd:-)

Skrevet

Jeg brukte ikke smokk på førstemann, han ville ikke ha.

Det funket kjempegreit, han hadde et putetrekk som han koste med når han skulle sove (drasset rundt på det i et par år, det datt fra hverandre til slutt).

Tenkte å ikke bruke smokk denne gangen og, men det ble til det og nå synes jeg det er veldig greit å he. Han bruker den ikke så mye, men alltid når jeg setter han i bilsetet er den grei å ha.

Skrevet

Ingen av mine to ville ha smukk eller flaske.

Prøvde massevis nå siden vi sliter med at elste lager høye lyder forå slite seg ut, å det er så utrulig slitsomt. Men har måttet gi opp. Prøver ennå å venne han til flaske slik at han ikke blir så avhengig av meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...