Gå til innhold

FORBANNA AMATØR SYKEHUS!!! (VELDIG langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde kontroll på torsdag på sykehuset,hvor jeg skulle spørre om keisersnitt.Har leiden mutasjon og har vært utsatt for overfall,så tenkte det skulle gå bra.Har siden overfallet håndtert hverdagen med faste rutiner og "kontroll",så har da hatt en og samme lege på sykehuset siden første kontroll der...

MEN:

På torsdag kommer jeg inn,hadde time halv elve,kom til slutt inn 1 1/2 time senere.Som er det lengste jeg har måtte vente der noen gang...

Så får jeg beskjed om at det er en annen lege jeg skulle til for hun jeg vanligvis har var ikke der da...

Når jeg kommer inn hilser jeg og setter meg ned til å forklare da situasjonen; Begynner med overfallet og forklarer at jeg vurderer sterkt KS da jeg er 99 % på at jeg ikke takler vanlig fødsel pga så ekstrem mangel på kontroll...

Så ;Min mor kjenner en lege som setter leiden pasienter konsekvent på KS tre uker før termin for å hindre for store blødninger...

Hun virker VELDIG offansiv og prater ikke godt norsk men skjønner på hva hun sier at KS er fullstendig ute...MEN så skjønner hun da plutselig at jeg kanskje ikke prater generelt om leiden,da hun spurte (!!!!!!!!) hvorfor jeg hadde bestilt time på sykehuset den dagen,hvor jeg svarer fortummlet at her har jeg gått siden uke tretten pga leiden mutasjon...

DA ringer hun en overlege etter masse mumling om at jeg måtte da skjønne at KS bare ville øke alt som var av komplikasjoner og diverse...Blabla bla...

Må sies: Jeg var klar over at de skal spørre og grave for å høre om man er sikker,men dette begynnte å bli litt drøyt...

Hun gjentar det overlegen sier at det bare øker komplikasjoner og div...

Så legger hun på ...

Forklarer med min leiden mutasjon/apc resistens har jeg omtrent fire dobblet sjangs da for å få blodpropp om jeg gjennomgår KS,MEN jeg måtte huske på og ikke ta sprøyta mi den dagen fødselen er igang for da risikerer jeg ekstreme blødninger.....!!!!

Så da tenker jeg: Ikke får jeg KS får jeg kan få blodpropp, men MÅ huske å ikke ta sprøyta når fødselen er igang for da blør jeg ihjel...

Men min mor døde av blødninger når hun ikke gikk på noe sprøyter...

Og åssen i svarteste helv**** kan jeg vite når fødselen er igang for sikkert når jeg er førstegangs og ikke vært igjennom det her før????

Og så får de deg til å føle seg som en fullstendig IDIOT om du ringer ned dit med bekymringer itillegg,så jeg oppgitt og fullstendig sjokket bare sa ok og hadet og gikk...

Og alt i vanvittig dårlig norsk,og med masse misforståelser og mistolkninger fra begges sider....

....JADA....

Fortalte min mor om dette og hun eksploderte fullstendig,etter et par samtaler ned på sykehuset,fikk jeg beklagelser og en ny time til tirsdag...

Men alvorlig talt...Sitte å si at du er fucka uansett til en FØRSTEGANGS som sitter og forteller deg at hun ikke takkler vanlig fødsel pga overfall og Veldig økende fødselsangst.....

Hva F*** tenker du med da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med pasientombudet!

Det sykehuset du skal føde på (så det på lista på maiklubben) er litt på slitern i forhold til både pasientskadenemda og departementet. De er under skjerpet kontroll (var det i hvert fall for et år siden) og dersom du klager til pasientonbudet,burde de kjenne til at det har skjedd en del feil der.

Skrevet

Huff, dette synes jeg var veldig trist å lese. At du nå sitter hjemme og er redd og usikker etter et møkka møte med en inkompetent lege er ikke bra. Jeg synes du burde skrive det ned akkurat som dette innlegget og levere en skriftlig klage. Du har absolutt ikke godt av disse bekymringene og stresset nå. Du møtt på en inkompetent ass lege som i tillegg ikke kan språket. Det er veldig kritikkverdig. Det sykehuset MÅ gjøre for deg nå er å få ordnet en samtale mellom deg og hun du hadde gått til fast tidligere. Du får trøste deg med at denne idioten du pratet med ikke har peiling. Veldig mange ass leger som ikke har peiling og sier mye rart. Huff jeg fikk så vondt av deg. Det er en selvfølge at man skal føle seg ivaretatt, og det blir du helt sikkert. Men viktig at du får opklart dette sånn at du ikke går rundt med disse bekyringene. Lever en skriftelig klage, det er viktig.

Lykke lykke til:)

Skrevet

Hei. -Ikke helt enkelt og bli klok på noen av disse legene............

Jeg har leiden mutasjonen og protein-s mangel , altså dobbel genfeil i koagulasjons evnen. Jeg bruker 5000ie fragmin daglig og har gjort det siden uke 4 og skal bruke disse i ca 6-8 uker etter fødsel.

Jeg har fått beskjed om og ta sprøytene mine som vanlig , men det er klart at om jeg merker at ting er i gang venter jeg med sprøyta den morningen. Det fleste fødsler starter om kvelden / natta og jeg setter sprøyta på morningen.

Det største problemet er epidural ev spinal bedøvelse når man bruker blodfortynnende sprøyter. På min dose må det gå 12 timer fra siste sprøyte før de vil sette feks epidural , dette har med blødninger i ryggmargen og ev permanente lammelser i ryggen og gjøre. Ved et eventuellt haste keisersnitt bruker de narkose og gir sprøyte / medisiner for og hindre blodtap.

Jeg har aldri hørt at noen tar keisersnitt pga leiden mutasjonen alene , da dette jo kan øke rissikoen for komplikasjoner.

Jeg har født 2 ganger tidligere og det gikk helt flott.

- Men denne gangen har jeg brist i et ribbein , 2 prolapser i ryggen og diverse annet, skal prøve og føde , men er blitt lovet keisersnitt om ting blir for tøft / vondt underveis.

Vet av erfaring at fødsel er bedre enn keisersnitt, og at kroppen kommer seg raskere . Jeg har heller ikke særlig lyst på operasjonssår i tillegg til resten av lista............

Håper at du får kommet deg til den vanlige legen din fort og at du får klarhet i om du får keisersnitt eller ikke.

Lykke til :-)

Skrevet

Min mor har samme selv,og hun har opplevd og nærmest lære opp de på sykehuset her,for det er så mye frem og tilbake.Hun har en lege venninde som har holdt på i yrket i over 30 år,som setter leiden pasienter rett til KS tre uker før...Men det de har visstnok kommet til er at det er sjangs for blødning på vanlig fødsel som du får kontrolert lettere ved KS,men det er veldig avhengig av hva de praktiserere fra sykehus til sykehus.

Men min mor skal være med på tirsdag for hun har litt mer å si i og med at hun har tross alt født tre barn med denne diagnosen,og de hører på henne.For de tar liksom ikke meg seriøst,blir bare stemplet som overnervøs...

Så vi får svar på tirsdag,for jeg vil heller få blodpropp en å få en psykisk kilkk mor barnet mitt,for det værste er det overfallet og det er pga det jeg vil ha KS...

Men da hjelper det ikke å høre "vet ikke" og du er f** uansett nei....

Vi skal klage på det,min mor gjorde det og de satte opp et nødmøte etter tlf samtalen hennes,så får vi se hva som skjer...

Skrevet

Ikke for å skremme deg men du skriver at du heller vil ha en blodpropp enn en psykisk syk mor til barnet ditt.... Foreslår at du får legen til å forklare deg nøye hva en blodpropp er og hvordan det kan slå ut, for jeg kan love deg at å få en blodpropp er IKKE bare bare....... Vil ikke skremme deg så skriver derfor ikke mer her, men SNAKK med legen om det!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Er enig i at legen du var hos hørtes rar ut, men for guds skyld! Høres ikke helt ut som om du vet hva du snakker om her! Har heller aldri hørt om leger som som du sier setter pasienter konsekvent på ks pga leiden! Har selv leiden og har vel hatt de verst tenkelige komplikasjoner av dette. Du sier du heller vil ha blodpropp? Som Pearl33 sier; få legen din til å forklare deg nøyaktig hva en blodpropp er og hva den kan gjøre med kroppen OG barnet ditt. Mitt barn DØDE fordi jeg fikk blodpropp og jeg døde nesten selv.

Jeg går hos en meget kompetent lege som sier en naturlig fødsel er det beste, spesielt med tanke på blødninger og blodpropp. Jeg går på klexane og sånn jeg har forstått det så gir ikke det en veldig økt blødningstendens. Dersom du ønsker ks så er det et valg du må ta selv. Men å bruke leiden mutasjonen om grunn vil nok funke dårlig. Det er evt andre grunner du må bruke da. Men tenk deg godt om. Håper du kan få snakket ordentlig med en lege og finner ut av ting. Lykke til!

Skrevet

Blodpropp vil du nok IKKE ha , for det kan være utrolig skumle greier...........

Jeg går hos en fødsels lege på sykehuset som er spesialist på bla leiden mutasjonen, en eldre mann som er utrolig dyktig. Ca 5% av befolkningen har leiden mutasjonen og kanskje 1 % av dem vet at de har det.Dette er jo en tilstand som de først fant i 1994/95 og derfor er mange leger som overhodet ikke har peiling på dette feltet. Ved leiden mutasjonen så blør man jo faktisk mindre enn normalt. Blodet koagulerer jo for fort.

-Men om du føler at DU vil ha keisersnitt , så burde jo ikke det være noe problem.

Det må jo være bedre med et planlagt snitt......

-OG om du føler at du ikke blir hørt denne gangen heller så er det faktisk fritt sykehus valg og da kan kanskje lege venninnen til moren din stå for henvisningen ?

Håper det ordner seg for deg. Lykke til :-)

Skrevet

Det var jo ikke ment som at jeg VIL ha blodpropp da,men jeg føler at det er skummelt hvis jeg får en eller annen psykisk tilt på barnet mitt liksom,og det er "lettere" å "fikse" en blodpropp.Men ja min mor har hatt et par så vet at det ikke er bare bare det heller,spesielt når det er baby i bildet...

Men høre på det jeg har hørt fra leger og folk med erfaring herifra,så går fra det,så jeg kommer til å gå for KS ihvertfall..

Hele poenget var igrunn at man bør ikke si sånt til en førstegangs...

Spesielt når en da skal være den "lærde" i saken.

Skrevet

Det er jo ingen som kan si noe sikkert noen vei, de ville vel bare gi deg litt perspektiv på at både keisersnitt og vaginal fødsel har sine potensielle farer for deg pga din leiden mutasjon.. Synes absolutt du skal tenke deg om når det gjelder keisersnitt, selv om det ville vært veldig leit om du fikk psykiske plager pga vaginal fødsel så er jo det tross alt bedre enn worse case scenario ved ks; at både du og babyen faktisk kan dø eller ende opp som grønnsak??? Det er jo mulig å planlegge en fødsel til en viss grad og ha back up på keisersnitt f.eks om det viser seg at du IKKE takler det? Som sagt tidligere, snakk med legene du og HØR på de - de er ikke leger uten grunn... SÅ får du i samråd med legene ta en avgjørelse om hva som er best for deg...

Skrevet

Vet du hva? Jeg tror du kommer til å takle dette mye bedre enn du tror! Få tatt en skikkelig samtale med lege og prøv å legg en plan du føler du kan leve med. Kanskje du kan få en avtale på at du prøver å føde og så heller ha "lov" til å ombestemme deg? Jeg får i utgangspunktet velge selv, pga min forrige fødsel, men ønsker å føde. Har imidlertid blitt lovet at det er greit å ombestemme seg om jeg ikke føler jeg takler det. Dette syns jeg er en grei deal. Som sagt, kan det være noe for deg? Uansett, lykke til, tror dette kommer til å gå kjempebra.

Men tror ikke det er vanlig å få ks "bare" pga leiden. Men forstod det sånn at du har andre grunner og.

Klem

Skrevet

Er det mulig? Håper timen på Tirsdag blir rimelig mye bedre enn dette.

Må bare ønske deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...