Gå til innhold

Når kan jeg amme igjen:)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute på livet i går for første gang etter at junior ble født. Tok den siste drinken kl. 3 i natt. Var ganske full da jeg gikk å la meg. Han er snart 6 mnd. Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er kjørbar kan du amme.

Skrevet

Kan faktisk bame før det når de er så store siden alkohol mengden er så lav at det ikke vil påvirke dem. Nesten mere å få i seng hvis man bruker spylervæske og puster inn dusnta som kommer inn i bilen..

Så HI, hvis du ikke har drukket deg til en vanvittig høy prmille så kan du faktisk amme igjen nå hvis du selv ønsker det :-) Er jo 9 timer sia så da skal det være fint lite alkoho, igjen i blodet uansett, og du trenger ikke tenke på å pumpe og kaste melken, for den holder uansett samme promille som blodet hele veien :-)

Skrevet

Ugla ;-) Mener jo ikke at man ikke kan amme før, men for alle som driver å teller alkoholenheter og timer og regner på om det lønner seg å sove eller spise osv så er faktisk "amm når du er kjørbar" den enkleste og beste regelen. Er jo ikke alltid like lett å vurdere hva egen promille var ved leggetid o.l., men man vet som oftest når man er kjørbar.

Skrevet

Forøvrig syns jeg det er mye hysteri forbundet til amming dagen derpå. Ungen får i seg så liten mengde at det ikke merkes der og da uansett, men man kan ikke anbefale å amme så snart man våkner pga faren for at dette er noe som skjer hver dag, og det vil tære på levra til ungen i såfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...