Gå til innhold

Er disse "saft uten sukker"

Anbefalte innlegg

Skrevet

bedre for tenner, kropp og sjel enn hva brus uten sukker er???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvertfall ikke noe kullsyre, det er vel bedre for tennene.

Sjelen vet jeg ikke noe om:)

Uansett tror jeg det går bra om det er av og til, mens daglig bruk kanskje ikke er det beste.

Skrevet

hehe.. greia er at jeg driker altfor mye brus - skal nå kutte ut... drikker endel avnn også, men vil likso ha noe godt innimellom; tenkte da på denne safta, vettu:-)

Skrevet

jus er bedre for kropp og sjel en saft, speiselt om det er saft med kunstigsøtning. men bedre en brus.

vann og melk er det eneste som er bra for tennene.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jus er ikke bra for tennene da... jeg drikker pepsi max og funlight hele dagen..... :S (ikke at det er bra heller altså ;o) )

Ja til vann! høøhø

Skrevet

Ja, men det er jo bedre for tennene hvertfall:)

Men om man drikker mer av saften enn av brusen, siden det er mer lettdrikkelig, så vet jeg ikke helt..

Tror du kan ta deg litt saft av og til. Ellers er jo farris bra, da er det jo kullsyre men minus søtningsmidlene.

Nei, vann er jo best..

Skrevet

for mye juice er vel IKKE bra? er ikke det enda sterkere mot emaljen enn visse brustyper??

Skrevet

Saft med kunstig søtning er nok "sunnere" enn brus av samme slag, men ingen av delene er bra for hverken deg eller kroppen.

Da vil jeg heller anbefale de som er uten tilsatt sukker OG uten tilsatt søtning. (feks Noras blåbærsaft) Mye bedre for kropp og sjel

Drikker du juice så går hvert glass inn som en av de "5 om dagen" med frukt, kan jo anbefales.

Smoothies er også genialt, og godt:)

JEg for min del drikker en del Mana, foretrekker den med blåbær, veldig god juice.

Skrevet

Ja, juice er veldig godt. Men pass på å ta de med lite syre om du er redd for tennene.

Jeg elsker også mana, men den med tranebær, den er så sur og god!

Smoothies er bra.

Ellers kan man gjøre vann bedre med å ha en mugge i kjøleskapet med skiver av sitron, appelsin eller agurk i:)

Skrevet

Disse "saft uten sukker" er ikke så bra som man skal ha de til. (med noen få unntak).

Ja, de er uten sukker og kullsyre, MEN de er tilsatt kunstig søtning, hvilket IKKE er spesielt bra...

En annenting er at kroppen tror den får et produkt med sukker, og gjør seg klar til å bryte ned alt dette sukkeret (som alri kommer). Drikker man for mye lett saft/brus kan man faktisk ende opp med diabetes pga nettopp det....

Bare sånn til skrekk og advarsel... :P

Drikk vann med isbiter og en skive lime isteden, mye bedre :)

Skrevet

ja, karin og eivind.. jeg hater søtningsmiddel. grusomt. Da trenger jeg ikke si det jeg skulle si om fun light saft osv. hehe.

Melk er ikke videre bra for tennene det heller. Flusst av melkesukker i det. Hvorfor tror dere at barn som får melkeflaske uten å pusse tennnen etterpå kan få dårlig tenner. hehe.

Vann, vann og mer vann. Jeg drikker heller vanlig brus med sukker i når jeg har lyst og vi unne meg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...