Gå til innhold

Noen som har barn på ca. 15 mnd. som ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

sier så mange ord..?

Vår kan bare si 2-3 ord (mamma, pappa, se), men hun babler mye hele tiden..

bør jeg bekymre meg for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, absolutt ikke.

Bablingen er viktigst at hun gjør.

Skrevet

min er 16 mnd. og sier mamma pappa, få, dudu (melk) også en masse babling

Skrevet

Mi på 17 mnd sier mamma,pappa, hei, hadet, pus, ja, nei...... men babler for det meste. Han "maser" i ett sett på sitt eget språk :=)

Skrevet

er ikke så mye ord som kommer ut her heller, mer babling på hennes eget språk, hehe. men hu klarer å si takk (sier ikke hver gang hu får noe men ofte) der, og noen ganger mamma ;)

Skrevet

Nå er min jente blitt snart 21 mnd, men for et halvår sida var det mest "gibberish" (bablespråk, totalt uforståelig) det gikk i. Hun virker som at hun har løst snakkekoden litt bedre nå de siste par mnd. Har aldri bekymret meg noe for det, de er jo så forskjellige i utviklingen sin disse små. Det viktigste er at de prøver å snakke, om det er vårt språk eller "babysk" er ikke så nøye ;)

Skrevet

Datteren vår på snart 21mndr sier ikke så mye hun heller. Nå i det siste har det kommet noen ord, så kan vel ca 10-15 ord nå. Bekymrer meg ikke for det, hender det kommer mye på en gang når de først begynner prate:-)

Skrevet

datteren min er 15 mnd. frem til for to dager siden sa hun mamma, pappa, katt, vovov, hei og takk. nå har det kommet, bæææ, hest, gris, æsj bare i helgen. så nå skyter det virkelig fart her, kjempegøy. hadde ikke bekymret meg, pluttselig kommer ordene i en rasende fart:)

Skrevet

vi har en på 17mnd som ikke sier så veldig masse....

hun sier:

mamma

pappa

hei

se

sitte her ( eller er det sitte der- husker plutselig ikke)

japå sho ( jeg ha på sko)

ba-ba= bæsja

ba=banan

bajabaja= når hun vil ha noe, men i det siste bare når hun vil ha vann.

dakkdakk= gakk gakk

voffa= hund

mæ=mø

æææ= bæ (dyrelydene kommer når vi snakker om hva ku og sau sier- kan flere dyrelyder, men de går ikke å skrive)

også er snart snø og lue inne i ordforrådet også... tenker ikk emye over at hun ikke sier så mye, hun forstår MASSE, og barn utvikler jo språket i så forskjellig hastighet så det er jeg ikke redd for:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...