Gå til innhold

Greier jordmor å kjenne leie i uke 33?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til kontroll til uka og pga hjerteformet livmor så er jeg SÅ SPENT på om ungen sitter eller har hodet ned. Selv aner jeg ikke! og det kan vel gjøre jobben litt vanskeligere for jordmor..

Har dere erfaringer med at jordmor stort sett har greid å kjenne det, eller er det fremdeles litt tidlig til å si hvilken veg han ligger? Og dersom ungen har festet seg, er det enkelt for jordmor å kjenne dette?

Slik at jeg ikke blir skuffet hvis jeg må gå derifra på torsdag uten å være noe klokere på om det kan bli seteleie.

(jeg vet at han kan snu seg mange ganger enda, selv om hodet ligger ned nå?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på kontroll sist i uke 32, da kunne hun kjenne at han lå med hode ned;)

Skrevet

min lille hadde snudd seg med hodet ned og festet seg i uke 33:-) Så det går fint an for jm å kjenne...:-)

Skrevet

Jepp, min baby låg i seteleie i uke 31, men hadde snudd seg nå til uke 33:)

Skrevet

Min jordmor kunne ikke kjenne leie til babyen. Og jeg er i uke 35. Hun trodde kanskje den lå med hodet ned men at den lå så langt ned i bekkenet at hun ble usikker. Var hun like usikker i uke 37 skulle jeg på ultralyd for å konstatere om hvilket leie den lå i..

Skrevet

Sist svangerskap festet hodet seg i uke 32 og jordmor kunne kjenne dette godt. Så lenge de ikke har festet hodet kan de jo snu seg rundt mye. Min mor hadde belaget seg på setefødsel med meg, men jeg snudde meg en uke før fødsel.

Skrevet

Prøv å kjenne etter hvor babyen hikker, så får du kanskje en viss idè selv:) Jeg er nå 33+1, og min gutt turner rundt fortsatt:)

Skrevet

Jeg kjenner hikking best langt nede, og min krabat er i seteleie. Trodde at hikkingen ville være sterkest i nærheten av hode?

Er i uke 33+2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...