knøtta Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Hva faen er det som har skjedd med barnetv!. Er noen år siden sist jeg fulgte med på morgen og kveldssendinger, men herrejeremini!. Er jo så pedagogisk korrekt at det grenser jo til galskap, til og med postmann Pat har jo fått utlendinger på postruta si og han har jaggu fått familie sånn over natta. Tåler ikke ungene å bli litt skremt lengre, var jo ikke akkurat sovemedisin når vi så pompel og pilt eller hørte gamle folkeeventyr og fabler. Det eneste jeg vil si var ren pinsel da jeg var liten var Vidar Lønn Arnesens forbanna puslespill program, det var ren tortur.
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 ALT skal være pedagogisk korrekt nå,fra barnetv til tanke måten din... De tenker ikke så veldig over de gammle eventyrene nei,tenk deg piken med svovelstikkene...?Noen ganger føles det ut som man sitter å ser på et hjernevasking program....Vi har liksom ikke lov til å drite oss ut lenger når det gjelder unger,alt må være perfekt fra første stund... Rart det blir mange bortskjemte barn,når foledlrene ikke tør å si ifra mot barnet for at de er redde noen andre skal tro de er dårlige forledre....
Hilde_85 Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Haha! Vi hadde faktisk en diskusjon om postmann pat her om dagen på skola. Går førskolelærer så blir en del pedagogikk. Og postmann pat ble vi enig om er kjønnsdiskriminering. Hehe. Var noe med sønnen til postmann pat som skulle finne ut om arbeid, spurte mennene, men ikke kvinnene! Men ja, det er mye merkelig på barnetv for tiden :S
elin og gutta;) Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 jeg får aller mest kløe av den der tøydokka som snakker...som har menneskeforeldre. husker ikke hva hu heter. er alltid en moralpreken flettet inn der. inmari irriterende. en annen ting som virkelig suger er politisk korrekte barnetv`r med riktig fordeling av kjønn og hudfarge. og nye postmann pat er ille! det "kipe" er at min sønn liker barne-tv da.... og siden det er laget for unger så er det vel bedre enn jeg tror.... men jeg savner emil, pompel og pilt og skrotnisse..... vår tids myk-barne-tv er for bleikt bare....
knøtta Skrevet 13. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2008 Tøydukke Anna hun er av filt, fylt med vatt trallalala, huff hadde fortrengt den filledukken der. Savner fraglene og onkel reisende Mac. Husker dere Finn Carling, det var jaggu ikke på min topp 10 når det gjaldt underholdning
Tellefanten Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Tror Elin mener rebekka fra jubalong. Helt forferdelig. Og den episoden der foreldrene forteller henne om fødselen skulle aldri vært vist. Så bare moren lå å trykte på sykehuset og så kommer det en dokke ut. HALLO..... Der skiftet jeg kanal, sånt trenger ikke en treåring å vite.
knøtta Skrevet 13. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2008 Å herregud, det har jeg heldigvis ikke sett, høres jo helt sykt ut. Føler seg jo helt idiot av noen barneprogram.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 greit man ikke skal vise barna det, men syns man kan fortelle alt på en litt pynta måte... jeg har fortalt guttungen hvordan baby kommer ut... og hva som skal skje med mor da... man han har ikke spyrt om hvordan den kom inn der ennå... han er 4,5... men han er mest bekymra for om det blir vondt for mor og baby... har sagt det bare er vondt et par ganger for mor, men ikke noe for baby... og at det ikke er farlig og fort over... i tilfelle jeg får rier hjemme... fort går det nok her uansett... 3,5 time første gang
<3 mine søte små<3 Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Passer av å til min nevø.. ser da også barne tv sammen med han.. men off det har blitt kjedelig... Irriterende dukker, mennesker som snakker med en horribel barnsliog stemme.. blir kvalm av slikt.. Savner program eller serier som fragglene og portveien 2 ( selv om eg synst d var irriterande at de aldri såg den sjiraffen )
Fjellprinsesse Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 Nå er det jo ganske lenge siden jeg har sett barne-TV (har ikke barn fra før), men TV'en står jo på av og til, og jeg har fulgt litt med i øyekroken. Skjønner hva dere mener. Alt så sinnsykt politisk korrekt, for ikke snakke om pedagogisk. Selv syntes jeg Emil var toppers da jeg var liten, også var det noen spennende tegneseriefigurer som jeg likte veldig godt, f.eks professor baltazar etc. Colargol gråt jeg av, og Finn Carling har gjort så sterkt inntrykk på meg at jeg begynner å gråte nå i voksen alder bare jeg tenker på han (helt seriøst) - men det er mest fordi alle de andre ungene i nabolaget mobbet han noe veldig og latterliggjorde han, mens han satt i rullestol og fortalte om hvordan det var å vokse opp nesten uten venner og med et handicap. Men ellers har jeg sett noen søte tegnefilmer i det siste. Husker en om noen rare romvesner som bodde i et landskap av noter som spilte musikk, og da disse romvesenene skulle legge seg om kvelden så ble de mørkredde, men så kom det noen lysvesner som lagde en lysende sti for dem slik at de kunne gå på utedoen uten å bli redde, og så sovnet de midt i denne stien. Det var veldig søtt...
*Timulia* Skrevet 13. april 2008 #11 Skrevet 13. april 2008 Er helt enig med dere her. MEN: Har dere fått med dere Sauen Shaun??? Utrolig morsomt! Når det kommer, løper jeg og pappa i huset om kapp til tv`n. (Jr. på to har fått dilla etterhvert hu og altså) Ler så jeg griner!! En stund siden jeg har sett han nå, men redder barne-TV for meg hvertfall. Også han kule nordlendingen i "Ugler i Mosen". Er både morsomt og lærerikt faktisk.
mum&boyz Skrevet 14. april 2008 #12 Skrevet 14. april 2008 Ja ææsj hu der tøydokka Rebekka er grusom!! Eneste jeg synes er bra er ugler i mosen, syns det er så gøy det der "æsj en bæsj" haha.. Nei her i huset skrur vi på playhouse disiney kl 6 og ser ole brum! Mye bedre=)
Bebis08 Skrevet 14. april 2008 #13 Skrevet 14. april 2008 Så rart, jeg er uenig med alle dere. Synes det er så utrolig mye masseprodusert dritt på tv, som på disney-channel osv. Liker mye bedre at sønnen min ser på ugler i mosen og ordentlige programmer. (Bare ikke de irriterende Skrimmel Skrammel, jeg blir nesten dårlig av å se på de :-)
MammaCecilie Skrevet 14. april 2008 #14 Skrevet 14. april 2008 Hehe. Sauen shaun er kjempe morsomt. Men det er vel det eneste. Jo også den ene dele på ugler i mosen hvor dem skal gjette hvem som har bæsja. Hehe, men nå har jeg veldig toaletthumor da... Hehe Men er det noe jeg savner på barnetv er det gamle barnetreer'n, med sonic, og prinsesse sissy, og mest av alt smurfene! Og pokemon på tv2, men det går vel enda tror jeg. Også varte det mye lenger før mener jeg huske, nå varer det ikke lenge i det hele tatt.
*Lenn* :-)) Skrevet 15. april 2008 #15 Skrevet 15. april 2008 He he....men har dere glemt Lekestue med Vibeke Sæther da?? Finnes vel ikke mer pedagogisk program i verden enn det Heldigvis er vi forskjellige!! Jeg synes flere av barnetv programmene i dag er helt OK og samme med sønnen min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå