Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange her som bruker parfyme hver dag?

Hva slags jobb har dere som bruker parfyme hver dag?

Jeg får helt hetta hvis jeg f.eks. må være i samme møte som en parfymebruker - jeg er allergisk så det holder! Hodepine, tett/rennende nese, skikkelig ubehag... Heldigvis har jeg kolleger som ikke er spesielt store brukere av parfyme. Selvfølgelig kommer det litt an på mengde, men på et lite kontor, et gruppe-/møterom el.l. så er det ikke mye som skal til før jeg får ubehag.

Sikkert hyggelig for dere som kan bruke parfyme, å bruke det, men håper dere tenker litt på hvordan dere bruker parfyme! Det er nok ganske mange flere enn meg ute i hverdagen som er allergiske...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, siden jeg jobber i helsevesenet så bruker jeg ikke parfyme til hverdags. Vet hvor slitsomt det er med mange lukter..

Skrevet

Jeg bruker svært sjelden parfyme, og aldri på jobb. Selv om jeg ikke er alergisk mot det syns jeg det er kvalmende og ekkelt når andre bruker parfyme på jobben eller om jeg må sitte på siden av noen som bruker det. Om de har på seg litt mye blir jeg kvalm og uvell.

Skrevet

Ikke når jeg jobber.. Jobber på et sykehjem.. Hender jeg tar på meg litt.., men det er så lite at det er knapt merkebart med mindre du sniffer meg på halsen.. hehe.. På fridagene mine om jeg bare skal på senteret f.eks tar jeg gjerne på meg litt.. =)

Skrevet

Jeg er lærer, bruker ikke parfyme på jobb. Hender jeg tar på meg en "dæsj" ellers - når jeg pynter meg. Er ikke akkurat noe parfymemenneske...

Skrevet

Jobber i butikk.

Men uansett, man skal jo ikke svømme i parfymen heller da :)

En liten dæsj, slik at man lukter det om man putter nesa i halsgropen :D

Derfor varierer jeg ofte mellom parfymene, slik at jeg ikke lukter meg "blind" på den ene lukten, og dynker meg mer for hver dag som går.

Jeg hater vandrene parfymerier!!! :-O

Skrevet

Jeg bruker hver dag. Men de er ikke spesielt sterke i lukt de jeg bruker.

Bruker ikke parfymerte deodoranter og slikt, så har hvertfall begrenset meg til en parfymert ting.

Skrevet

Jeg er allegisk selv, og bruken blir derfor deretter.

Jeg jakter veldig lenge og nøye for å finne en parfyme jeg ikke blir dårlig av, og bruker den meget moderat. Blir styggdårlig selv av mine egne om jeg har på for mye.

Når det kommer til hvilken jobb jeg har, akkurat nå studerer jeg, men når jeg var i jobb og brukte parfyme hver dag, jobbet jeg i utelivsbransjen og var avhengig av å ha på nok til å holde den gode lukten hele kvelden og natten. Gjestene blir jo mest nærgående om natta før de skal hjem!

Skrevet

Nei, dusjer og bruker deo så jeg føler ikke jeg trenger det, bruker Laura av og til, men synes at hvis man feks jobber med barn, i helsevesenet, offentlige kontorer, matbutikk så bør man ta hensyn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...