Gå til innhold

skikkeli skremt=( va kan de være?

Anbefalte innlegg

Gjest stockholms tjej
Skrevet

igår så lå jeg og vilte meg i sengen,

men så pløtsligt blev jeg sinnsykt svimmel og begynte svette og blev veldigt veldigt dårlig jeg fikk litt sånn angst følelse og i hela kroppen...

de første jeg tenkte var at je måtte til en lege så sinnsykt dårlig blev jag....

jeg begynnte og kravla meg ur sengen og de blev ikke bedre,jeg drakk vann men de hjalp ikke.

Jeg hadde spist...så tror ikkr de var det.

sen har jeg vart svimmel i to dager innen det med hodepine.

er det noen som har hatt noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest stockholms tjej
Skrevet

glemte skrive at jeg spiser jern så tror ikke de er at jeg har dårligt med jern i kroppen i vert fall.=)

Skrevet

Hei, jeg har ikke opplevd at det har var så lenge - men et par dager på vei til jobb når jeg har sitti på toget så har jeg blitt sånn. Føler at all fargen fra ansikter forsvinner, jeg blir kokvarm og så iskald og kaldsvetter. Hjelper ikke å drikke vann. Det jeg må gjøre er å reise meg, gå til midtgangen av toget og sette meg ned slik at jeg kan se ut... men dette går som regel over innen 20 minutter.

Skrevet

Tror du burde ta deg en tur til lege. Ikke for å skremme deg, men det kan faktisk være svangerskapsforgiftning. Det går stort sett bra, men MÅ tas på alvor!

Gjest stockholms tjej
Skrevet

åhhh.....va er de for tegn på svangerskapsforgiftning?

vil vite mer om det.

vil ikke få noe sånt.

Skrevet

Mest sannsynlig er det sikkert noe mer usykyldig, men dersom hodepinen sitter i pannen, er det ett av mange symptom på sv.forgiftning. Når du blir så redd, og føler deg så dårlig, ville jeg uansett ha ringt lege eller jordmor, så får du nok noen beroligende svar... Lykke til!

Gjest stockholms tjej
Skrevet

ja min hodepine sitter over tinningen precis i siden av pannen.

men er det farligt med svang.forgiftning?

finns de flere symptomer?

Gjest stockholms tjej
Skrevet

hur finner legen ut om de er det då?

Skrevet

Dette blir kontrollert på hver kontroll, de sjekker om du har eggehvite i urinen, høyt blodtrykk og vann i kroppen. Dersom du har alt dette, kan du ha pre-eklampsi som det også kalles. Da må du ta livet helt med ro, også dersom du føler deg helt frisk. Dersom dette utvikler seg til pannehodepine, trykk over brystet m.m, er dette faresignaler på at det har utviklet seg i negativ retning. I noen tilfeller må barnet forløses med keisersnitt.

Gjest stockholms tjej
Skrevet

ok men vi sier bare at det er det no då.....jeg er i uke 22+3 då har ikke mitt barn en sjans jo.

viss de skulle være det då.

jeg får helt angst nå for min sønn døde i uke 24+3 i oktober-07

de får ikke skje igen men denne gutten med....

Gjest stockholms tjej
Skrevet

kan jo ikke noe om dette...men er det noe som er farligt for meg og få?

Skrevet

Det du beskriver kan også være svangerskapsmigrene. Da er smertene i hodet akutt innsettenede, gjerne halvsidig og konsentrert over tinningen. Sterke smerter vil ofte føre til flere symptomer, f.eks. angstliknende symptomer som du beskriver.

Jeg syns det høres rart ut med svangerskapsforgiftning som setter inn så akutt - særlig hvis alle kontrollene dine så langt har vært fine.

Skrevet

Synes det var litt tidlig for deg å få sv.skapsforgiftning, men litt rart at du har veldig vondt i hodet ditt. Er du hoven i kroppen? Fingrer og ben så det er ubehagelig? Dette er også nemlig tegn på begynnende sv.skapsforgiftning.. Den følelsen du har hatt har jeg også hatt, hjertet begynte å slå fort, følte jeg skulle svime av og fikk sånn angstfølelse i kroppen, dette kan være blodtrykksfall, babyen som ligger på bevegelsesnerven o.l... Håper det beste for deg, ta deg en tur til sjekk, så håper vi på tilbakemelding!! Lykke til, går nok bra:)

Gjest stockholms tjej
Skrevet

åhh....er dette noe jeg borde gjøre idag? eller ska jeg vente til i morgen?

jeg får nemligen komme in på kvinneklinikken direkt viss de er noe.

Skrevet

Det føler du selv, om du er skikkelig dårlig ville jeg reist, føler du deg litt bedre hadde jeg ventet til i morgen for å se m det går over...

Skrevet

Det kommer jo an på om du føler at du er "over kneika" nå, eller om det er like ille fortsatt. Du begynte innlegget ditt med at dette hendte i går... Kan du ikke ringe dem på kvinneklinikken først?

Går nok bra! Lykke til!

Gjest stockholms tjej
Skrevet

ja de var igår....men har ikke kjent noe disse timerne jeg har vært vaken.

jeg kan jo ringe in og se va de syns,får bare angst nå...

men jeg må ha svar på dette: viss de nå skulle være svangerskaps forgiftning tar de bare ut min gutt då og låter han dø? viss de har blitt så alvorligt då selfølgeli?

før jeg kan ikke gå igenom de og behøve føde et dødt barn igen.

Skrevet

Så bra at du har det bedre i dag, det er jo et bra tegn :-)

Svangerskapsforgiftning er en sammensatt tilstand og de vil aldri gi opp ungen din med mindre det er fare for livet ditt. Det går ikke an å si noe generellt om dette fordi hvert tilfelle må vurderes for seg. Ikke engste deg for tidlig nå - angst er heller ikke bra for forsteret, vet du.

Gjest stockholms tjej
Skrevet

ja jeg hadde ikke gått opp enda når jeg skrev at jeg følte mig ok.

før nå har jeg væet oppe lite og føler meg lite svimmel når jeg er oppe og går.

Takk for at dere gidder og ta er tid til meg (nerv vraket) =)

vil bare at de ska gå greit denne gangen....

jeg ska til jordmor på tirsdag...kan jeg vente tils dess med å sjekke opp i det?

Skrevet

Det må du vurdere selv - jeg ville uansett ha tatt den telefonen til kvinneklinikken i dag. Det er vel en god grunn til at du har "fri tilgang" til deres hjelp?

Skrevet

hei. synes det kan høres ut som angstanfall sånn som du beskriver det,kansje du har vært mye urolig ved tanke på at du har mistet en baby før?! jeg syns du skal ringe i dag,om så bare for å få litt beroligelse ivertfall!

Skrevet

lå du på ryggen? For vi har en vene i ryggen som kan komme i klem når man sitter eller ligger på ryggen. Da blir man svimmel og uvel..jeg har alltid vært plaget med det når jeg har fått litt stor mage..

Gjest stockholms tjej
Skrevet

jeg har vært på kontroll nå og de kunde ikke finne ut av hvorfor jeg føler meg så uvel de sa at viss jeg blir dårligere så skulle jeg komme in igen.

Men de gjorde UL og så gutten min,SÅÅÅ FIN=)hon sa at han såg ut til og vekse flott...han var runt et halvt kilo=)

han var veldigt aktiv...så de var gøy å se på han=)

De viktigeste er at han har det bra=)

Skrevet

Det tenkte jeg også. Panikkangstanfall beskrives helt sånn, men vet ikke om det er vanlig å være dårlig flere dager etterpå? Ville kontaktet legen og snakket om det jeg :)

Gjest stockholms tjej
Skrevet

jeg vet va angst anfall er hadde de hela tiden når min sønn døde og dette var ikke noe sånnt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...