beautiful Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Har fått elveblest på store deler av kroppen for 1 døgn siden og klør som et sant mareritt.... Tar allergitebl. men det hjelper lite... Jeg har gått på bio drain noen uker og lurer på om det kan være noen bivirkninger av det...??? Og har tatt karboblokker i de 2 siste dagene, alt fra helsekost. Noe jeg kan ta mot kløen? Hvor lenge kan det vare tro?
Supermamm Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Les denne artikkelen, det vil kanskje hjelpe deg å finne ut av det http://www.helsenytt.no/artikler/elveblest.htm God bedring: )
firkløver`n Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 for å lindre kløen så bruk hvitvask som en får kjøpt på apoteket. unngå varme, hvis ikke dette virker så kan en få kortison salve med 1% kortison på apoteket som en kan bruke. hvordan dette virker om du er gravid vet jeg ikke siden det er jenta mi som har hatt dette flere ganger. Elveblest er jo en allergisk reaksjon fra noe som du nett kan ha begynt å ta, eller noe du aldri har vært allergisk mot før. som regel er det noe som du ikke forblir allergisk mot. Jenta mi har aldri hatt det igjen etter siste gang, og vi fant til slutt ut at det var sol kremen hun var allergisk mot. Lykke til.
Bobine Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Elveblest er en allergisk reaksjon i bunn og grunn, så det som hjelper er antihistaminer. Noen kan også få elveblest som en stress-reaksjon. Men hvis du har det skikkelig kraftig, er ikke dosen i vanlig allergitabett nødvendigvis nok. Snakk med lege før du begynner med noe drastisk selvmedisinering! Jeg måtte til legevakt og få sprøyte en gang fordi jeg i tillegg hovna så veldig opp i leppa. Da tok jeg en zyrtec tidligere på dagen (superallergiker-mamma skjønte tegninga). legen sa at det ikke var så dumt, men at den ikke var kraftig nok til å ta knekken på en så voldsom reaksjon. Kløen er ikke farlig i seg selv, men veeeeldig ubehagelig. Jeg husker at det ble bare værre når jeg klødde på det, men det kan like gjerne være fordi at det var tidlig i forløpet og at elveblesten enda spredde seg. Dagen etter hadde jeg et usannsynlig stygt utslett, spesielt i ansiktet, men kløen hadde gitt seg. Ang helsekost-produktene: at de er fra helsekost gir ingen garanti for at du ikke kan være allergisk mot noen av bestanddelene. Prøv og kutt de ut noen dager og se om det hjelper. Eller tenk etter i alle fall: hva har jeg spist de siste dagene som jeg vanligvis ikke har spist? Hvis det ikke gir seg, eller hvis det blir værre: ta kontakt med lege!
Glad-mamma:) Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Hei, Jeg har vært en del plaget med elveblest selv en stund. Som regel kommer det som en allergisk reaksjon på ett el. annet du har spist. Eller det kan komme som en stress reaksjon. Hvis du er gravid, ammer, eller nettopp har vært gravid ville jeg ikke ha tatt bio-drain fordi det inneholder en del kraftig utrensende urter, som kan bli litt for mye for kroppen rett etter graviditet og fødsel. Da er det så mye hormoner ute og går at kroppen ofte har mer enn nok med det og konsentrere seg om. Men om du hverken er gravid, ammer el nettopp har født så kan du jo fortsette en stund til.Vanligvis forsvinner alle tegn på "utrensing" etter ca 14 dager... Håper du blir kvitt det snart i hvertfall, for det er utrolig plagsomt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå