Gå til innhold

Så deilig!!!


Sessa ruger igjen...

Anbefalte innlegg

Vi var ute i går kveld, svigers var barnevakt. (To venninner hadde bursdag så vi spilte bowling!!!! GØY!!!) Kom hjem kl 24, for i og med at det har vært så mye tull i det siste så hadde jeg ikke hverken ork eller samvittighet til å la svigers slite med tulletrollet. Men Linea sov godt hele kvelden og våknet ikke før kl 3. Etter det våknet hun en eller to ganger til. Kl 5:30 våknet hun og jeg tenkte, jaja det var det. Men hun sovnet igjen og våknet ikke før kvart på åtte. Blid og fornøyd satt hun i senga og sang og pratet leeeenge før hun svakt ropte "mamma?" "pappa?". Når jeg kom inn satt hun i senga og fortalte om blomstene på pysjen og om jojo, mikke og lazy town, tedo (kjæresten), Majken og Noa (leieboerne våre!). Hun var jo så herlig og blid og jeg følte meg ganske uthvilt! Det var jommen meg på tide!!!!

Vet ikke hvorfor ting fungerte så greit i natt, men håper vi kan gjenta denne natten også i natt.

 

Har egentlig tenkt å teste ut hvordan det er å kutte dagsovingen helt i uka som kommer, men dersom hun fungerer også i natt så er det mulig vi fortsetter litt til. Er jo litt deilig med en pause midt på dagen for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingre for at det fortsetter!

 

Kanskje dere skulle fått svigers til å komme og legge hver kveld siden det fungerte så fint! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke de som la henne faktisk, men lurer på om det var fordi det var så kaldt på rommet hennes. 16 grader da vi la henne i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske greit, men kl tre var sengen tisset ut så da var det bare å bytte pysj, skifte bleie... og legge håndkle i senga (latmannsløsning for mødre som ikke orker skifte sengetøy på natta).

 

Prøver litt til før vi kutter dagsøvnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om vi ikke må kutte ut her. I alle fall kutte drastisk ned. I natt hylgrein Leander i lange tider, og ville bare opp og ut i stua. Han gav seg til slutt, men da sov han til klokken var over 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er så ekstremt vanskelig å vite hva som er løsningen her. Linea har aldri hatt noe godt mønster uansett hvor strenge rutiner vi har hatt. Dette med sovingen har vært vanskelig fra den dagen hun ble født. Kolikken startet det hele også har det bare ballet på seg fra det. Hadde ventet at man liksom skulle kunne sett klarere hva som var problemet slik at det var lett å finne løsningen!!!! Mannen min sa at vi får kjøre på med brødskiver på kvelden, har gitt grøt til nå fordi hun ikke er så glad i brød og da vet vi i hvertfall at hun får i seg noe. Det ligger vel litt tyngre i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det er en god ide å prøve brødskiver. Det er litt vanskelig den perioden da de ikke trenger å sove på dagen lenger, men så er liksom dagen litt for lang likevell...

 

Om det er noen trøst så har jeg som regel hatt unger som våkner om natten til de er 3 - 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det trøster faktisk litt! ;) Men samtidig så hadde det jo vært greit om hun slutta før Linus kom. Håper han sover natten rundt fra dag en!!! *krysser fingre*

 

Nå ligger frøkna og sover og hun sovnet uten tull. Tenker jeg lar henne sove til hun våkner så det ikke blir noe tull og grin, men at hun våkner uthvilt. ;) Så går vi kanskje ut en tur etterpå så hun kan få rast fra seg litt i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...